איך לאכול טוב בחגים ועדיין להרגיש טוב גם בבגדים?

ביקשנו מהנטורופאתית אלמוג גולד-רוטנברג, שתשתף אותנו בכמה טיפים מנצחים לקראת החגים. 

 

  1. לאכול רק מה שטעים – זה נשמע הכי בנאלי, אבל מסתבר שרוב האנשים לא ממש מיישמים.
    הרעיון הוא לאכול רק מה שטעים לך, וזה מאתגר כשדוחפים לך מטעמים לצלחת, והדודה ניסתה איזה תבשיל חדש ממתכון שהיא מצאה וממש רוצה לשמוע את דעתך. לפעמים גם דברים טעימים לנו לעין ,אבל כשמגיעים לחיך אנחנו ממש מתבאסים. אבל… ממשיכים לאכול מכח האנרציה. אז החג הזה נאכל רק מה שטעים, נשים בצד את הלא נעים וגם את התפיסה שחייבים לגמור הכל מהצלחת.
  1. למפות את השטח – הולכים להתארח? יוצאים למסעדה? מארחים? בררו באלגנטיות מה הולך לקרות, מי מביא מה. אם חסרים סלטים, אנטיפסטי או כל מאכל איכותי אחר שיעזור לכם למנוע את הצרבת או הנפיחות של אחרי. אם חסר, הציעו אתם להביא. אם זאת מסעדה – כדאי להציץ בתפריט ולהבין מה מצפה לך.

  1. השאירו את הלחם לימי החול – בחג יש כל כך הרבה מבחר ושפע של מאכלים. הלחם, גם אם הוא מקמח מלא, גם גורם לקרייבינג וגם מקשה על העיכול. בימי החג, פשוט שחררו אותו לדרכו. בבוקר לפני הארוחות הגדולות במקום לחם גם פירות ואגוזים יכולים לסגור את הפינה.
  1. דברו יפה על האוכל ועל עצמכם – מעתה אמרו "התפנקתי" ולא "נפלתי", "תקעתי", "חטאתי" , למרות שראש השנה וחטאים ומצוות וכאלה… מדהים איך השיח הזה עובד. כשמתפנקים אז נהנים יותר מהאוכל, גם אם זה משהו שלא היה מתוכנן, אוכלים ממנו יותר לאט, ואולי אפילו בישיבה. התפנקי = נוכחות והנאה גדולה יותר מהאוכל.

 

עוד על אכילה טובה בחגים ובמירוץ החיים ובהרצאה הקרובה של אלמוג גולד-רוטנברג
Facebook Comments

השארת תגובה