בחנו את עצמכם – עד כמה אתם מכירים את הסרט היפה והחיה?

הסרט "היפה והחיה" יצא לאקרנים לראשונה בנובמבר 1991, ומאז הפך ללהיט היסטרי בכל העולם. הצגות, מחזות זמר, מקום של ממש בפרקי השעשועים של דיסני והרשימה עוד ארוכה.

הסרט זכה להצלחה מסחררת בזמנו – היה לסרט האנימציה הראשון שהיה מועמד לפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, וכזה שנכנס לארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית.
אז מה יש בו שהופך אותו לקלאסיקה?
האם זאת האהבה היצרית, היופי הפנימי של החיה שגרם לבל להתאהב בו או אולי משהו אחר? דבר אחד בטוח, הסיפור הצרפתי על טירה מכושפת הסעיר את העולם, והוא בדרך להסעיר אותו שוב…
בימים אלה יצא עיבוד חדש ל"יפה והחיה" מבית היוצר של "דיסני", בכיכובם של אמה ווטסון ולוק אוונס, והוא גרף תשואות שלא היו מביישות אפילו את המקור. אלמנטים ביקורתיים, הצמדות נהדרת לטקסט המופלא  ושינויים קטנים שמתאימים לשנות האלפיים ככפפה ליד.  

 

לכן, אין זמן מתאים מזה לבדוק כמה אתם באמת מכירים את בל וחבריה >>

 

 

אוהבים נסיכות דיסני? אתר הפנאי Funzing – מזמין אתכם להרצאה המרתקת של משי אייד (יום בהיסטוריה) על תדמית האישה בסרטי דיסני שתתקיים ב-13.4 בבר ה"אוטו" רוטשילד בתל אביב.
פוסט זה נכתב על ידי משי אייד. משי היא סטודנטית לתקשורת והיסטוריה באוניברסיטה העברית. בין היתר מנהלת את דף הפייסבוק "יום בהיסטוריה", מתמחה בערוץ 2 ועורכת ראשית של עיתון "ציר הזמן" באוניברסיטה העברית. כמו כן, ממקימי "קואופרטיב בגבעה" בגבעה הצרפתית, ומנהלת פאב סטודנטים ירושלמי באותה השכונה. בשנים האחרונות היא חוקרת אנימציה בכלל ואנימציה פמיניסטית בפרט על גווניה, סממניה החברתיים-תרבותיים ועל אופיה ההיסטורי.
Facebook Comments

השארת תגובה