איך למצוא עבודה באמצעות לינקדאין? 6 טיפים שחייבים להכיר

אתם מחפשים עבודה? רוצים לשדרג מקצוע? אבל אין לכם פרופיל לינקדאין מעודכן ועוצמתי? זה אומר שאתם לא נמצאים על הכוונת של המגייסים. על מנת להתחיל לקבל הצעות עבודה רלוונטיות ולאפשר למגייסים למצוא אתכם ברשת לינקדאין עליכם לוודא שיש לכם פרופיל מקצועי שמכיל את מילות המפתח הבולטות אותם מחפשים המגייסים. יש צורך להתחבר עם הקהילות הרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם או לתחום העיסוק שאליו אתם שואפים להתקדם. להלן מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם בחיפוש עבודת החלומות

 

התקופה בה אנחנו חיים של מהפכת המידע היא תקופה מאוד מאתגרת אך מביאה עמה הזדמנויות שלא היו קיימות בעבר. היכולת כיום להגיע למידע ולאנשים מאפשרת למעסיקים להגיע בזמן שיא לאנשים המתאימים ביותר עבור הארגון. כיום אנשים שאין להם נוכחות מקצועית ברשתות החברתיות, ובמיוחד בלינקדאין, פשוט מאבדים הזדמנויות תעסוקה שיכולות להיות משרת החלומות שלהם.  

 נכון לכתיבת המאמר הזה קיימים בישראל למעלה מ- 1,500,000 פרופילים מקצועיים – רובם של בכירים ומקבלי החלטות בחברות ובארגונים. מעסיקים רבים הבינו שמרבית הכישרונות שהם מחפשים, לא בהכרח מחפשים עבודה. חברת לינקדאין הייתה החברה הראשונה שיצרה פלטפורמה המאפשרת לכל כוח העבודה להופיע במאגר אחד וע"י כך לאפשר למעסיקים למצוא את האנשים המתאימים ביותר בקלות, בין אם הם מועסקים ובין אם לא.
חברות וארגונים רבים כיום הולכים שימוש הולך וגובר ברשתות החברתיות ובמיוחד ברשת לינקדאין בכל הנוגע לגיוס עובדים ובכך מוזילים עלויות ומקצרים את זמני הגיוס בורה משמעותית. על מנת לאפשר למעסיקים השונים למצוא אתכם, בהנחה שהם לא מחפשים אתכם לפי שם כמובן, היא להיות עם נוכחות נכונה ואפקטיבית ברשת זו.

 

להלן מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם לעלות על מפת התעסוקה:

 

תמונת פרופיל מקצועית
מרבית האנשים לא מייחסים את החשיבות הנדרשת לתמונת הפרופיל. אחת מהטעויות הנפוצות היא שימוש בתמונה לא מקצועית מפרופיל הפייסבוק. חשוב להבין שתמונת הפרופיל משדרת את הרצינות שלכם ולכן כדאי מאוד להשתמש בתמונת פרופיל מקצועית שתיתן את הרושם הנכון למעסיקים.
 
שורת הכותרת
כיום לינקדאין מאפשרת להכניס שורת כותרת ארוכה יחסית ולכן מעבר לכותרת המקצועית שלכם מומלץ להוסיף מילות מפתח חשובות, שכן הכותרת היא בעלת משקל רב בהקשר של מילות המפח ביחס לשאר הפרופיל
 
פסקת סיכום
במרבית הפרופילים שאני נתקל בהם אנשים לא מוסיפים את פסקת הסיכום בעיקר בגלל שהם לא מבינים מה לכתוב שם. במיוחד למחפשי עבודה יש חשיבות רבה לפסקה זו כיוון שזו הפסקה שרואים ממש בראש הפרופיל. זו גם הפסקה הראשונה שיראו המגייסים והחשוב ביותר זו העובדה שחשיבות מילות המפתח בפסקה זו הם הבאים בתור אחרי שורת הכותרת. יש להתייחס לפסקה זו כמכתב מקדים למעסיק שמבליט גם את הפן האישי.
 
מילות מפתח
במרבית ההרצאות שלי אני שואל את הקהל מי קורא את הפרופיל שלכם? מרבית התשובות זה מעסיקים פוטנציאלים, קולגות ולאחרונה גם נטען שאתם מבקרים הכי הרבה את הפרופיל שלכם. כל התשובות הללו נכונות אך מתייחסות לאנשים בלבד. למעשה מי שקורא את הפרופיל שלכם למעלה מ- 95% הם הרובוטים שמאנדקסים את הפרופיל. לכן יש חשיבות קריטית לשימוש במילות מפתח עוצמתיות שאותם מחפשים המעסיקים כדי למצוא את הפרופיל שלכם.
 

 

רוצים להכיר יותר לעומק את הממשק החדש של לינקדאין? 
הצטרפו להרצאה של תמיר הוברמן שיתן לכם כלים למציאת משרת החלומות שלכם. 

 

הוספת מולטימדיה
רשת לינקדאין היא רשת מאוד טקסטואלית ובדיוק מהסיבה הזו מאוד כדאי להבליט את הפרופיל ע"י שילוב של תמונות וסרטונים שקשורים באופן ישיר או באופן עקיף לעבודה הנוכחית שלכם או לעבודות קודמות. מכיוון שניתן לשלב סרטונים, תמונות, מצגות, פרזנטציות ועוד' יש לבחור את הפריטים שנראים טוב מהבחינה הוויזואלית כיוון שזה יכול לעזור למעסיק לזכור את הפרופיל שלכם.
 
בניית רשת הקשרים
יש חשיבות רבה לכך שיהיו לכם כמה שיותר אנשי קשר. תחילה יש לזמן את האנשים ממעגלי העבודה הנוכחית שלכם ולאחר מכן ניתן לעבות ממקומות עבודה קודמים, חברים, משפחה וכל מי שנראה לכם במעגל הקשרים שיכול לעזור ולקדם אתכם. בשלב הבא יש ליצור קשר עם אנשי קשר שלא בהכרח פגשתם אבל יש לכם תחומי עניין משותפים, מיקום גאוגרפי שבו תרצו לדוגמא למצוא עבודה ועוד. כלל האצבע הוא שאתם צריכים לפחות 500 אנשי קשר כדי להופיע בצורה עוצמתית ברשת זו.
 

 

תמיר הוברמן הנו המייסד של חברת "THI – The Huberman Insight " המתמחה במתן שירותי שיווק באמצעות רשתות חברתיות ואימון אישי לעסקים גדולים, בינוניים וקטנים בארץ ובחו"ל וכן לקהלים של מחפשי ומשפרי עבודה.
הצטרפו להרצאה של תמיר הוברמן שיתן לכם כלים למציאת משרת החלומות שלכם. 

 

Facebook Comments

השארת תגובה