בחנו את עצמכם: האם אתם מכורים לסמארטפון?

לכולנו יש אותם (טוב, כמעט לכולם…). אנחנו מסתובבים איתם כל היום, חלקנו אף הולכים לישון (שמא נאמר ממש נרדמים) איתם ולא אחת הם הדבר הראשון שאנחנו מביטים בו ישר שאנחנו קמים. כן, ניחשתם נכון, אנחנו מדברים על הסמארטפון שלכם.

המרחב הווירטואלי העצים את הזמינות והנגישות של האדם המודרני ובכך יצר קשיים סביב התנהגויות סיכון, כשהמרכזית שבהן היא ההתמכרות. אנו חיים בתרבות בה אירועי החיים הם לוחצים, תחרותיים והישגיים ומהווים חלק בלתי נפרד מההתנהלות היומיומית שלנו.
האם כולנו מכורים לסמארטפון? מדוע אנשים מסוימים בוחרים לברוח למרחב התמכרותי ואחרים לא? האם כתוצאה משינויים חברתיים-תרבותיים אנו אכן יותר מכורים מבעבר? ומה לגבי הילדים שלנו, החברים או המשפחה?
לקראת הרצאתו של ד"ר יניב אפרתי על התמכרויות בעידן הדיגיטלי ביקשנו ממנו שישתף אותנו בשאלון הבודק האם אתם מכורים לסמארטפון שלכם.

 

 


ד"ר יניב אפרתי הוא המייסד והעומד בראש המרכז הישראלי לקידום מיניות בריאה. חוקר עמית בבית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה וכן חוקר עמית במחלקה לפסיכולוגיה של האינטרנט במחקריו בחן היבטים אישיותיים, קוגניטיביים, תרבותיים ופסיכופתולוגיים בקרב מתבגרים בעלי נטייה להתנהגות היפר-מינית. ד"ר אפרתי מרצה בפורומים מקצועיים רבים, במדיה התקשורתית ובמסגרות אקדמיות מגוונות.
Facebook Comments

השארת תגובה