המדריך למסעדות בעיר הלבנה

 תל-אביב 2014 – ההיית או חלמתי חלום?

במקור, הפוסט הזה אמור להיות באנגלית, כדי לכוון את המוני התיירים הצובאים על העיר בין היקרות בעולם. אבל, למה לנו לא לנצל את הקרבה לעיר הזו וליהנות מטעם של חו"ל בעצמנו? זה בטח יותר זול מכרטיסי טיסה לאירופה. בדרך-כלל.

אז, במסע הקולינרי לאניני הטעם, אפשר למצוא מאות מסעדות בעיר, השאלה היא מה אתם אוהבים יותר?

 "פיורי – הפסטה בנמל" – הבסטה של הפסטה. בלב שוק האיכרים, בהאנגר 12, יום שישי, שמש, ים ורוח גם – כל מה שאדם יכול לבקש זו פסטה כמו שצריך. המחירים אגב ידידותיים ביותר – 32 ש"ח למנת פסטה משובחת שרצוי מאוד  להוסיף 10 ש"ח לכוס יין (אם כבר אז כבר).

משם, אפשר כמובן להמשיך לשאר הדוכנים שבמתחם השוק, קפה דיאמה, ההרינג של של שרי, הירקות של גרינפטר. חוויה קולינרית אקסקלוסיבית ומאתגרת עבור כל אנין/ת טעם באשר הוא/היא וכל חובב/ת תיירות עירונית זה/זו או אחר/ת.

לחובבי המעדניות / בתי הקפה, הדליקטסן ביהודה הלוי הוא אחד המקומות הכי שווים בעיר. אפשר גם לקחת הכל בטוויק אווי (המחירים סבירים בהחלט ביחס לאיכות המנה) וללכת לשדרות רוטשילד (לחתוך דרך נחמני) וליהנות מארוחה טובה בין הפיקוסים הגדולים. ואם כבר בעניין  המקומות של הזוג ברודו, שווה לפקוד כמובן את הברסרי, הבייקרי, מונטיפיורי 36 (שילוב מטורף של מטבח צרפתי עם תוספות ויאטנמיות) ואיך לא, רוטשילד 12 המפורסם, שבו ד"א יש הופעות לא רעות בכלל כמעט כל יום.

לאוהבי אייל שני בכלל ווהז'אנר בפרט, חובה לפקוד את  פורט סעיד ברח' הר סיני, שהיא בנוסף לבר בין הטובים בעיר, גם חוויה מוסיקלית  של פטיפון ישן שמנגן תקליטים של אספן זה או אחר.

kafe

תוסיפו לזה גם את המזנונים של אייל שני. הם בפירוש משב רוח רענן לחוויה הקולינרית התל-אביבית – "גורמה בפיתה". המנות של שני מוגשות בפיתה ישראלית קלסית בשני סניפים – באבן גבירול ובקינג ג'ורג'. מומלצת ביותר המנה האינטימית בפיתה ולצמחוניים שביניכם, לכו על תפ"א בפיתה.

למי בא חומוס?

אל תטעו, חומוס הכרמל – היחיד ששמר על מחיר מנת חומוס ב 10 ש"ח. שווה להיכנס לשוק פנימה ולנסוע חזרה בזמן.  ואם כבר לשוק הכרמל הגעתם, שבו בקפה MAE (הם פתחו סניף נוסף באבן גבירול מול גן העיר, אם אל בא לכם לשבת בשוק). הקפה מיובא היישר מקוסטה ריקה. קפה סופר גורמה. מומלץ לצרף לו מאפה שהגיע מליליות. הקרואסון שוקולד – אחד הטובים.

להיפסטרים הידד – שוק לוינסקי מחכה לכם. הקאימק ברח' לוינסקי שוקק חיים ומוביל את הסצנה הדרום תל אביבית של  המילניאנס. לשבת על שולחנות קטנים, מרק השעועית כבר התפרסם בזכות עצמו, ואוירה טובה עם שירות מהלב. למי שלא נשאר מקום, שוק לוינסקי הוא חוויה שלא כדאי לפספס. השוק משופע במסעדות פועלים קטנות ומעדניות שוות – חוויה של ימי שישי בצהרים שאסור לפספס.

ולסיום, למשוגעים על קפה, במתחם נוגה נפתח קפה קטן ומגניב בשם "קפליקס" שהוא גם בית קלייה ומכין קפה פשוט מעולה לחובבי הקפה.

אז, שימו על עצמכם משהו, וצאו לעיר לטעום את מגוון האוכל שיש לה להציע. ויש עוד מלא מקומות שהדף שהבלוג קצר מלהכיל.

בתאבון אמרנו?

רוצים לגלות עוד מלא סיורים וטעימות של אוכל מיוחד? לחצו כאן

Facebook Comments

השארת תגובה