מה אתם יודעים על סושי? | יום הסושי הבינלאומי

לרגל יום הסושי הבינלאומי הקרב ובא, החלטנו לספר לכם כמה עובדות מעניינות על המאכל המפורסם ולבדוק עד כמה אתם באמת מכירים סושי.

 
האזכור הראשון של המילה "סושי" היה ביפן בשנת 718 והתייחס לסחורות שהיו מועברות לשלטונות כמס. מאז, המונח התגלגל וקיבל משמעותיות שונות ומגוונות. עם זאת, תופתעו אולי לגלות שמקור הסושי הוא לא ביפן – הסושי בעצם הגיע מאיזור דרום-מזרח אסיה, מליד נהר המקונג שבסין, ממאכל דגים מותססים עטופים באורז חמוץ. הסושי החל את דרכו כחטיף שנהוג היה לאכול בבתי הקולנוע ורק בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת פרץ את גבולות אסיה והחל את דרכו לכיוון המערב. טרנד הסושי שמציף את מדינתנו הקטנה, הגיח אלינו בקיץ 1988 ומאז השתקע ברחבי הארץ ובייחוד בתל אביב. בהתחלה, המאכל היה לא מוכר וחלק נכבד מתושבי המדינה חששו להכניסו לתרבות הישראלית (אולי כי זה לא עובד בדוך או בסיבוב). והנה אנחנו היום, 29 שנים מאוחר יותר, פוגשים כמעט בכל פינה מסעדת סושי טובה או מטבח אסיאתי אותנטי. 
הסושי הביא איתו טעמים מן המזרח ושילובים שאולי בזמנו נראו לנו בלתי אפשריים. אז מה זה בעצם סושי? סושי הוא מאכל יפני המורכב מאורז בחומץ המשולב עם מרכיבים שונים כמו דג נא או מעושן, אצות מאכל וירקות. ישנם אינסוף קומבינציות להרכיב את הסושי המושלם עבורנו. השמות שכל חובב סושי יכיר בוודאי יהיו מאקיסושי, ניגיריסושי, טמאקיסושי, אינאריסושי, צ'יראסושי ואושיזושי שהם בעצם, סוגי הסושי שאיתם אפשר לשחק. עם אבודקו, בלי מלפפון, סלמון צרוב או נא, עם אצה, מטוגן, בחומץ, עם טופו, עם ביצה, בלי סויה והרשימה עוד ארוכה. 
בכל שנה נהוג לציין ב-18 ביוני את יום הסושי הבינלאומי
יום הסושי הבינלאומי נחגג לראשונה בשנת 2009 ומאז, מליונים ברחבי העולם נוהגים לחגוג אותו כל שנה. אז איך חוגגים את יום הסושי? פשוט, על ידי אכילת סושי. אז בין אם אתם טיפוסים של הכנה ביתית או כאלה שאוהבים לצאת לאכול במסעדה טובה, אל תפספסו את יום החג השנתי וצאו לאכול סושי! 

 

חושבים שאתם יודעים מה להזמין מבלי להסתכל בתפריט? 
יש לכם הזדמנות להפגין את הבקיאות שלכם בעולם הסושי וגם תוכלו להצטרף לאיוונט החגיגי שלנו >> 
Facebook Comments

תגובה אחת

  1. 12 מסעדות סושי בתל אביב שאסור לכם לפספס - il.blog.funzing.com הגב

    […] חושבים שאתם מומחי סושי? נסו לזהות את סוגי הסושי השונים.  […]

השארת תגובה