10 עובדות שלא ידעתם על איימי ווינהאוס

כחלק מסדרת הרצאות המוזיקה מבית Funzing תתארח אצלנו טל ארגמן, שדרנית רדיו ועורכת מוסיקלית, להרצאה על איימי ווינהאוס האגדית.

ועד שזה יקרה ביקשנו ממנה שתפתיע אותנו ואתכם עם 10 עובדות פחות מוכרות על עברה המרתק של איימי ווינהאוס

 

10 עובדות שלא ידעתם על איימי ווינהאוס:

  1. איימי אמנם מזוהה הרבה פעמים עם ג'אז, סול וריתם אנד בלוז, אבל הלהקה שהיא הכי אהבה בילדות היא דווקא מתחום הראפ וההיפ הופ: להקת הבנות סולט אנ' פפה! היא אפילו הקימה צמד בהשראתן, יחד עם החברה הכי טובה שלה, ג'ולייט אשבי, שהיה אמור להיות הגרסה הלבנה והיהודית של הצמד, וקראו להן "סוויט אנד סאוור", איימי היתה הסאוור. מפתיע? לא ממש.
    כשהן לא התאמנו בשירים של הצמד אגב, הן נהגו להתחפש לפפסי ושירלי, זמרות הליווי של להקת ווהאם!

    2. אפרופו יהדות, איימי היתה גאה מאוד בשורשיה ונהגה לערוך ארוחות שבת מדי שבוע עם משפחתה. כילדה אף הלכה לביה"ס ללימודי יהדות כל יום ראשון.
    3. אבל היא לא ממש הסתדרה עם הממסד. בגיל 12 נרשמה לביה"ס היוקרתי לתאטרון על שם סילביה יאנג, אליו קיבלה מלגה, אבל תוך זמן קצר סולקה בגלל נזם שעשתה באפה. שנתיים אחרי זה היא כבר חתכה משם סופית ביוזמתה.
    4. לא לדאוג, היא לא הסתובבה ברחובות. את זמנה העבירה בשלל עבודות מזדמנות. בין השאר בדוכן בשוק הלונדוני המפורסם "קמדן מרקט" (שהתגוררה לא רחוק ממנו וכיום ניצב במרכזו פסל בדמותה), בחנות קעקועים ופירסינג, וככתבת בידור. היי גיא.
    אבל אם הייתם שואלים אותה כילדה מה תרצה לעשות כשתהיה גדולה, היא היתה עונה ללא היסוס "מלצרית על גלגיליות".
    via: wikimedia.org
    via: wikimedia.org
    5. לאיימי היתה אובססיה לדמויות ה"פין אפ". לפני שהיתה מפורסמת היתה לה מחברת איתה הסתובבה ובה שירבטה מילים (שרובן תהפוכנה לימים לטקסטים באלבום הבכורה שלה "פרנק") ולצידם נהגה לצייר דמויות בסגנון הנ"ל, שהשפיע עליה כל כך. תוכלו לראות עוד בעמוד הפייסבוק Amy Winehouse Tattoos.
     
    6. שם האלבום "פרנק" הוא מחווה לפרנק סינטרה, שהיה מושא הערצתה. איימי לא החזיקה אותו בבית ומעולם לא האזינה לו מההתחלה עד הסוף. הפסד שלה.
    7. הכוורת המפוארת שהתנוססה על ראשה והפכה לאחד מסימני ההיכר שלה, הגיעה לגובה של לא פחות מ17 ס"מ! אל תנסו את זה בבית.
    8. לא סתם הפכה איימי לאייקון אופנה. היא היתה מחוברת לסטייל בכל רמ"ח איבריה ואפילו אחזה בקולקציית קפסולה שעיצבה ביחד עם מותג האופנה הבריטי פרד פרי, בהשראת שנות ה-50. אלא מה.
    9. השיר האהוב עליה ביותר הוא so far away של קרול קינג, וזה גם השיר שחתם את הלוויתה.

    10. עוד שיר שאיימי אהבה מאוד הוא I Can Never Go Home Anymore של השאנגרי לאס. בכל פעם שהיא ובלייק פידלר סיביל נפרדו היא נהגה לשכב על רצפת המטבח ולשמוע את השיר הזה בריפיט עם בקבוק של ג'ק דניאלס. השותפה שלה היתה נכנסת פעם ביום עם אוכל מ-KFC כדי שלא תגווע ברעב.

    בכלל, יש לאיימי קטע עם לבכות על רצפת המטבח, גם בשיר you know im no good היא מתארת בכי בצורה הזו. תמיד הלכה עד הסוף עם שברונות הלב.

טל ארגמן תתארח ב-Funzing הרצאות על הבר בתל אביב
ותספר לכם על סיפורה המרתק של הזמרת המופלאה איימי ווינהאוס

מי שכתבה את הפוסט המרגש והנהדר הזה היא לא אחרת מאשר – טל ארגמן, דיג׳אית מוערכת, שדרנית ועורכת מוסיקלית בתחנות הרדיו 88fm ורשת גימל ומגישה תכניות ופינות מוסיקה בערוץ הראשון.

 

Facebook Comments

השארת תגובה