5 סודות שהבנק לא מספר על המשכנתא שלכם

רוב הזוגות הצעירים נכנסים לפאניקה ברגע שמתחילים לדבר איתם על משכנתא,, זה נראה להם כמו משהו מסובך "של גדולים", מעדיפים להתעסק עם זה כמה שפחות, ופשוט לסמוך על הבנק שלהם שידאג לאינטרסים שלהם.

לכן, אספתי עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להבין איך תהליך לקיחת המשכנתא עובד ובעיקר לעשות לכם סדר בבלאגן:

  1. לפני לקיחת המשכנתא חשוב לא לטמון את הראש בחול. משכנתא היא מוצר פיננסי, כנראה המוצר הפיננסי היקר ביותר שתרכשו במהלך חייכם. ואם בכל פעם שאתם קונים טלפון סלולרי חדש אתם עושים בדיקות, מתייעצים, ומשווים מחירים. לכן, אין שום סיבה שלא תעשו זאת גם לפני לקיחת המשכנתא שלכם.אתם לא צריכים להפוך להיות מומחים בתחום, אלא  פשוט ללמוד איך הדברים עובדים – יש היום המון מידע באינטרנט שאפשר ללמוד ממנו שיאפשר לכם להגיע לבנק מוכנים, או שתתיעצו עם איש מקצוע.
  2. גובה ההחזר החודשי שלכם – הזוגות הצעירים שרק עכשיו קונים את הדירה הראשונה שלהם, נופלים למלכודת של הבנק שמציע להם להתחיל להחזיר כל חודש כמה שפחות בטענה ש "מקסימום תגדילו" את ההחזר. ובגלל הפחד, חוסר הניסיון, וחוסר הבטחון של הזוגות, הם מקשיבים לעצה של הבנק וחותמים על החזר חודשי נמוך.
    אתם צריכים להבין שמי שיושב מולכם אינו רואה לנגד עיניו את האינטרס שלכם, הוא רואה לנגד עיניו את האינטרס של הבנק, וזה בסדר, זו העבודה שלו. אבל אתם צריכים לדעת את זה, ולקחת את העצות שלו בערבון מוגבל.מומלץ לכוון להחזר חודשי של בין 25%-30%. קחו בחשבון שבסוגי משכנתאות מסויימות ההחזר החודשי יכול לגדול עם הזמן.

    ככל שתורידו את היחס בין ההון העצמי שלכם למשכנתא שאתם לוקחים, תקבלו תנאים טובים יותר
    ככל שתורידו את היחס בין ההון העצמי שלכם למשכנתא שאתם לוקחים, תקבלו תנאים טובים יותר

     

  3. גובה המשכנתא – כיום אם ברצונכם לקנות דירה ראשונה, אתם צריכים שיהיה לכם הון עצמי בגובה 25% משווי הדירה. כלומר תוכלו לקחת משכנתא בגובה של 75% משווי הנכס.
    שימו לב, שככל שתורידו את היחס בין ההון העצמי שלכם למשכנתא שאתם לוקחים, תקבלו  תנאים טובים יותר. למשל אם תורידו את גובה המשכנתא למתחת ל 60% תקבלו תנאים טובים יותר מאשר אם גובה המשכנתא יהיה מעל 60%.
  4. תבואו לפגישה בבנק כמו לכל פגישה חשובה – תתלבשו בצורה מכובדת כדי לעשות רושם, אבל גם אל תשכחו לנסות לשבור את הקרח עם הנציג בבנק, זה יכול להפוך את התהליך להרבה יותר נעים, ויעזור לפקיד לבוא לקראתכם בחלק מהדברים.
    אל תשכחו לנסות לשבור את הקרח עם הנציג בבנק
    אל תשכחו לנסות לשבור את הקרח עם הנציג בבנק

     

  5. אתם חייבים לנהל את המשכנתא שלכם – לא ייתכן  שכאשר מדובר בסכומי כסף, של מאות אלפי שקלים אתם משאירים את המשכנתא כמו שהיא בלי שאף אחד בודק אותה ומנהל אותה.
    ובדיוק כמו שאתה יודעים להתמקח על חסכון של 10 שקלים בחשבון האינטרנט שלכם ועל דמי הניהול במוצרים הפנסיוניים שלכם, אין שום סיבה שלא תבדקו את המשכנתא שלכם כל שנתיים

תוכן זה נכתב על ידי אורן קכל, מתכנן פיננסי, עוסק בביטוח פנסיוני כ-6 שנים, בעל הכשרה כיועץ משכנתאות, וחבר באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה. תוכלו לשמוע את אורן בעצמכם ולקבל טיפים נוספים שיוכלו לחסוך לכם לא מעט כסף.

 

CTA button-Details

 

 

 

 

 

Facebook Comments

השארת תגובה