צאו מהשוק – צאו לשוק (האיכרים)

בפעם הראשונה בשוק האיכרים זה שוק תרבותי.

ראשית, כיף להסתובב שם – זה פשוט בילוי שמתאים לכל אחד: רווקים/רווקות, ילדים/ילדות, סבים/סבתות – השווקים (נכון להיום נמצאים כבר ב 6 ערים ראשיות בארץ וממש עכשיו נפתח גם בכפר-סבא במקס קניון ערים) ממוקמים במקומות נעימים למראה ויכולים להיות תחליף מגוון לשגרת הפעילויות שרובינו כבר מיצינו. למשל, השוק בפארק רעננה, צמוד לאגם, למי שעדיין לא ביקר במקום – מומלץ בחום.

שנית, תמיד כיף לגלות מאכלים ומוצרי מזון חדשים. מה שטוב בשוק הזה, מעבר לאוכל המעולה והמגוון שמגישים בו, זה שהוא תמיד מתחדש. כל הסוחרים בשוק הזה נבחרו בקפידה והם מחדשים את מאגר הירקות שלהם והמזון המוצע לפי העונות, הקהל והמצב רוח.

אז מה כדאי לקנות? מה יש לראות?

כל אחד וטעמו האישי. קחו בחשבון – זה לא השווקים הארופאיים או האסיאתיים העמוסים והדחוקים. רב השווקים הם בני שנה-שנתיים בלבד וזה מה שהופך אותם למושקעים יותר, בררניים יותר בספקים שלהם ועדכניים יותר במרכולתם. שוק האיכרים התחיל את דרכו ב 2011 בנמל תל-אביב וכיום יש בו מעל 20 דוכנים, תחת קורת גג אחת הנושקת לים. למטיילים החדשים, אפשר לקחת הרינג קטן, או קפה ולשבת ליד הים זה בהחלט מספק. את שאר הדוכנים אפשר לדגום בביקור קצר ובטעימות קטנות. מי שהתאהב במוצרים, יהפוך ללקוח קבוע, כמו רבים וטובים אחרים וידאג כבר לבדוק כל דוכן ודוכן בנפרד. כדאי לא להתקע בדוכן של "הקולה" כי אחרת לא זזים משם.

הרצליה – למי שתל אביב קצת צפופה ביום שישי, חוב שנקר פינת רחוב החושלים בהרצליה בימי חמישי אחה"צ (עד 21:00) אפשר לטעום (ולקנות הביתה כמובן) מוצרי מאפה מהקונדיטוריה של מיכל'ס או ולקנות היישר מהחקלאים של עין חצבה ירקות ובפירות תוצרת כולם תוצרת ישראל, מהחוות בערבה המתקדמות בעולם ואפילו זיתים מעולים מצור משה של משק קושניר.

לתושבי חולון וראשון לציון (במתחם גן העיר היפיהפה) אין צורך להרחיק עד תל-אביב. גם פה הוקמו שני שווקים ססגוניים שמציעים בין השאר גם עציצי ירקות למכירה, יינות טובים ועשבי תיבול אורגניים.

ולא פסחנו גם על הדרומיים שביננו,  בבירת הנגב באר-שבע נפתח בימי שישי שוק האיכרים, לא פחות מרשים מהשווקים במרכז ובשרון. שמחה גדולה לתושבי הדרום – בכל יום שישי נפתח שוק האיכרים בקניון השדרה השביעית. אפשר לבוא עם הילדים, יש מגוון פעילויות בקניון ובסביבתו ובמקום לקנות עוד ממתקים וארטיקים, אפשר לקנות קצת פירות ומאפים טובים בדוכנים – כולם מתוצרת הנגב והערבה הסמוכים.

אז צאו מהשוק, ועשו לכם יום שוק מיוחד הפעם וצאו לשווק האיכרים ברחבי הארץ. הנאה מובטחת. תבלו!

Facebook Comments

השארת תגובה