אטרקציות בתל אביב: 4 רעיונות שלא תרצו לפספס

קחו לכם יום חופש, וצאו ליום בילוי מגניב וייחודי בתל אביב, הלב הפועם של מדינת ישראל בה קורה הכל (טוב נו, כמעט הכל...)

4 אטרקציות בתל אביב שלא תרצו לפספס
המדריך המלא - 4 אטרקציות בתל אביב שלא תרצו לפספס

תל אביב-יפו, ידועה גם כעיר העברית הראשונה, היא עיר בעלת היסטוריה עשירה הממשיכה להתפתח עם השנים. עם התפתחותה המדהימה ושלל הפעילויות שיש לה להציע, משמשת העיר כמוקד "עלייה לרגל" לאלפי תיירים כל חודש ואפילו גם לתושבים שגרים ממש בסמוך לעיר, מגלים אותה כל פעם מחדש כאשר קופצים לביקור. תל אביב מציעה מגוון נרחב של אטרקציות, בהם אפשר למצוא אתרי היסטוריה מפורסמים ומבנים אדריכלים כמו מגדל השעון ביפו או כנסיית סנט פטרוס הקדושה. ביחד עם כל ההיסטוריה הזו העיר מציעה גם אינספור מרכזי קניות וקניונים מפנקים (כי מי לא ביקר בעזריאלי?), ולאלה בנינו שאוהבים את הפשטות יש גם מבחר עצום של שווקים, באסטות ודוכנים אותם תוכלו למצוא בשוק הפשפשים ביפו העתיקה או בשוק הכרמל הצבעוני. לחובבי התרבות והמוזיקה, העיר מציעה מגוון גדול של ברים ומועדונים עם הופעות שוות, במות פתוחות ואמנים בינלאומיים. אם אתם מחפשים ליהנות מקצת בוהמה מקומית, תוכלו ללכת לתערוכה מגניבה או לבקר באחד מאתרי המורשת שיש בעיר כמו: מוזיאון ז'בוטינסקי בישראל, בית בן גוריון ואיפה שהכל התחיל – מוזיאון היכל העצמאות (שם הכריזו על הקמת המדינה… מגניב, לא?).

אז קחו לכם רגע ובואו ליהנות מיום כיף בעיר הקסומה תל אביב, מבטיחים לכם שהפעם אולי תתגלה אליכם עיר שלא הכרתם לפני.

4 אטרקציות ורעיונות בתל אביב שלא תרצו לפספס:

לכו וראו בעצמכם – סיורים בתל אביב

בתל אביב כמו בתל אביב, שווה להתחיל היום שלכם עם כוס מיץ או שייק מרעננת – ככה זה שיש כל כך הרבה דוכנים כאלו בעיר (אבל לא מתלוננים…). תל אביב אומנם קטנה, אבל יש לה המון להציע לכם. אחת השכונות המפורסמות בתל אביב היא שכונת נווה צדק הידועה גם כ"פריז הקטנה", בה קורה כל הקסם. השכונה שוקקת חיים כמעט כל הזמן ושם תוכלו למצוא לא מעט אתרים מעניינים. אחד האתרים המוכרים ביותר הוא מרכז סוזן דלל, המשמש כיום כמרכז למחול ותיאטרון של אנסמבל בת שבע. עוד תוכלו לטייל בגשר שמעל פסי הרכבת, בית אהרון שלוש, קולנוע עדן וביתו של הרב קוק. אחרי שהכרתם את שכונת נווה צדק – השכונה הראשונה שנבנתה מחוץ ליפו העתיקה, תקפצו לרחוב שבזי ושם תיהנו ממגוון עצום של בתי קפה, מסעדות וגלידריות.

אם תצאו מהשכונה, תוכלו למצוא ממש בסמוך אליה את רצועת החוף המדהימה של תל אביב. אם עייפתם מללכת ברגל תמיד תוכלו לקפוץ על מונית או לקחת אוטובוס שיביאו אתכם ממש עד לחול הים (למרות שזה ממש כמה דקות הליכה). בסמוך לחוף הים משתרעת לה טיילת תל אביב. שם תוכלו לשכור אופניים או להמשיך את טיולכם ברגל. החלק המרכזי וזה שאנחנו הכי אוהבים זה כמובן המרינה. שם כדאי לצאת לסיבוב קצר בין הסירות העוגנות. בקצה הטיילת לכיוון צפונה תגיעו לנמל תל אביב המפורסם הגדוש במסעדות, חנויות אופנה ועוד מבחר של חנויות רבות ולא מעט אירועים חינמיים ממש מדליקים בנוסף לשוק האיכרים הפועל שם מידי שישי ומציע תוצרת חקלאית טרייה, יפיפייה ומגוונת.  

למידע על סיורים וטיולים > 

שכונת נווה צדק

כי גם לקטנים מגיע ליהנות – אטרקציות לילדים בתל אביב

גם עבור הילדים, תל אביב מציעה מגוון רחב של סיורים ואטרקציות המשלבים יצירה, למידה וכיף בלתי נשכח. בפארק הירקון תוכלו למצוא מתקני שעשועים, סיור ברכבת, קיאקים בירקון ופינות חי קטנות הפזורות ברחבי הפארק. אם רוצים לבלות יום שלם באטרקציה משפחתית ישנן אפשרויות רבות כמו הצפארי, הלונה פארק, מתחם האייסקייט והמימדיון שפעיל במהלך הקיץ. נמל תל אביב ידוע בהיותו מוקד מרכזי למשפחות רבות שמחפשות בילוי משפחתי חינמי שמאפשר לצאת מהבית ומהעיר. בנמל אפשר ליהנות מפינות משחק לילדים, רצועת חוף מרהיבה ואזור בו ניתן לרכב על אופניים. במהלך חודשי הקיץ או באירועים מיוחדים ניתן יהיה למצוא מופעי רחוב חינמיים לכל המשפחה ברחבי הנמל. ילדכם יוכלו לצפות במופעי רחוב של אמנים המגיעים לרחבת נמל תל אביב וכך להפוך את היום למיוחד ומהנה!

במתחם התחנה תוכלו ליהנות מהצגות ילדים ללא תשלום מדי שבת, בכיכר רבין ובשדרות בן גוריון מתקיימים פסטיבלים ופעילויות לכל המשפחה בתדירות גבוהה שווה לעקוב אחר פרסומים באתר העירייה. אם אתם רוצים להפוך את הטיול לקצת יותר מאתגר ומעניין, תוכלו לחקור את העיר במגוון פעילויות ולמצוא בין היתר: סיורי גרפיטי לילדים, סדנאות צילום ועוד מגוון סיורים המשלבים אומנות. אם אתם מחפשים אירועים המשלבים גם למידה, תוכלו לבקר במוזיאונים המציעים פעילויות לילדים כמו מוזיאון ארץ ישראל – מוזיאון רב-תחומי העוסק בתולדות הארץ ותרבותה, מוזיאון נחום גוטמן לאומנות המביא את יצירותיו של נחום גוטמן בשילוב עם אמנים נוספים ומציג את "דבר לילדים – לגדל קורא חושב"; בית ביאליק – ביתו של המשורר הלאומי של ישראל, חיים נחמן ביאליק, שהפך למוזיאון המתמקד בחייו ויצירתו; מוזיאון בית התפוצות – מוזיאון המספר את סיפורו הייחודי והמתמשך של העם היהודי ברחבי העולם ולאורך הדורות באמצעות אמצעים חזותיים; מוזיאון תל אביב לאמנות המציג מגוון מחלקות לאמנות ישראלית, לאמנות מודרנית, לאמנות עכשווית, לצילום, לרישום, להדפסים, לעיצוב, לאדריכלות ובנוסף, גן פסלים ואגף נוער קטן.

למידע על אטרקציות לילדים ומשפחה >

נמל תל אביב
נמל תל אביב

אוכל עם טוויסט – סיורים קולינריים בתל אביב

אחרי יום עמוס בקניות, טיולים או ביקור בחוף הים, כולנו אוהבים לסגור את היום עם אוכל טוב. תל אביב היא ללא ספק בירת המסעדות של ישראל! תוכלו למצוא אינספור מסעדות, ממקומות טרנדיים ואופנתיים ועד למסעדות וותיקות שכבר המון שנים מלוות את העיר. המגוון עצום! יש מסעדות שף, מסעדות קונספט, מסעדות חוף, מסעדות רומנטיות והיד עוד נטויה. גם לקהל הדתי יש שלל מסעדות כשרות ולטבעונים והצמחונים שבנינו גם אתם תוכלו להתפנק במסעדת גורמה משובחת שגורמות לנו להרגיש כאילו ברחנו לחו"ל אבל בלי להחתים דרכון. בתוך אלפי המסעדות שממוקמות ברחבי העיר תוכלו להיחשף לטעמים מהמטבח המקסיקני, הודי, ארגנטינאי, אמריקאי, איטלקי, גרוזיני ועוד מיליוני מאכלים עממיים. בין המסעדות המיוחדות נמצאת מסעדת "בית תאילנדי" המציעה אוכל משובח מן המזרח וידועה בזכות חלב הקוקוס הנעשה במקום. מסעדה נוספת שנשמעת אולי פשוטה למדי ונקראת "הבסטה", היא מסעדת שוק מיוחדת מאד. היא החלה את דרכה כמסעדת יינות ולאט לאט הפכה למקום מפגשם של העוסקים בתחום האוכל. אם אתם רוצים לנסות משהו קצת שונה ומיוחד תוכלו להגיע למסעדת "הסלון", הממוקמת על חורבות אורוות סוסים במזרח העיר, דבר המעניק לסלון אווירה מחתרתית וחמה אך עם זאת, משדר יוקרתיות.

אחרי כל זה, איך אפשר שלא להזמין קינוח? אחד הדברים שכולנו נתקלים בהם כשאנחנו מסתכלים על תפריט הקינוחים זה הרצון לטעום מהכל. אז אנחנו בוחרים את הקינוח שהכי מושך לנו את העין ובצער רב נאלצים לוותר על קינוחים נוספים שמאד רצינו. מסעדת "רפאל" פתרה לכם את הבעיה – צלחת פטיפורים. אז מה זה צלחת פטיפורים? זו בעצם צלחת אחת המציעה לכם גרסאות מוקטנות של כל מה שחובב מתוק ירצה לטעום: מרציפן פיסטוק, מרמלדות וטארטלטים ממולאים במגוון קרמים – משוקולד ועד לימון. הכל בעבודת יד קפדנית במיוחד. 

אם אתם מחפשים משהו לא שגרתי ומעניין אנחנו ממליצים להרגיש את העיר כמו מקומיים ולהצטרף לסיורים קולינריים טעימים וחווייתיים; סיור טעימות בשוק הכרמל, לדוגמא, או סיור בבתי הקפה המיתולוגיים של תל אביב. השווקים בתל אביב ידועים בייחודם, שוק הכרמל הוא המפורסם והמרכזי ביותר. במהלך השבוע מתהדר השוק במגוון רחב של דוכני מזון, ירקות ופירות שמגיעים אלינו מרחבי העולם. תוכלו לבקר בשוק לוינסקי שעושה קאמבק בשנים האחרונות והפך להיות מוקד משיכה לבליינים רבים ומזוהה עם חובבי הבישול הביתי והטעמים האותנטיים. בשוק תוכלו למצוא מגוון רחב של תבלינים, פירות יבשים ומאכלים אותנטיים שלא שמעתם עליהם מעולם.

למידע על סיורים וסדנאות קולינריות > 

מסעדות וקינוחים בתל אביב

לספוג תרבות – מוזיאונים, תערוכות והופעות בתל אביב

לצד אתרי התיירות והשווקים המיוחדים, נותנת העיר מקום נרחב לתרבות ואומנות.  מדי חודש מתקיימות תערוכות וגלריות רבות של אמנים מקומיים ושל כאלה שהגיעו אלינו מעבר לים. אפשר למצוא תערוכות צילום, תערוכות של ציורים ותערוכות של מייצבים ומיצגים. חלק נכבד מן התערוכות ניתן יהיה לראות במוזיאון תל אביב לאומנות, בית התפוצות, מוזיאון יפו העתיקה ועוד. תל אביב ידועה גם כבמה גדולה לאמנים רבים כאלה שמכורים לנו וכאלה שפחות. זמרים, נגנים, סטנדאפיסטים, שחקנים ואמני רחוב. אם מתחשק לכם להאזין למוזיקה טובה תוכלו למצוא אותה ברחבי הברים והמועדונים המפוזרים ברחבי העיר, המוכרים שבהם הם הבארבי, מועדון הזאפה וצוותא שם מופיעים מיטב אמנים ולהקות. אם אתם מעדיפים לצחוק עד שתכאב לכם הבטן תוכלו ללכת ל"זואה קומדי בר" הממוקם בבית ציוני אמריקה או ל"קאמל קומדי בר", בר המציע במה פתוחה לקומיקאים וותיקים וחדשים כאחד. 

לחובבי התיאטרון, מגוון ההצגות המוצעות בעיר רחב מאד. בכל ערב מתקיימות כעשרות הצגות ברחבי העיר אותן תוכלו למצוא בתיאטראות המפורסמים של העיר כמו הבימה, הקאמרי ובית האופרה. ואם אתם מחפשים תרבות שוליים או מחתרתית תוכלו למצוא הפקות נפלאות במקומות כמו מועדון תמונע, הצגות בפרינג', תיאטרון הסימטה ועוד.

למידע על מופעי תרבות ותערוכות > 

אז למה אתם מחכים? צאו ליום כיף מהנה וחוויתי, תל אביב מחכה לכם! 

Facebook Comments

השארת תגובה