מתכון למרק בטטה טבעוני

הי לכולם,
רגע לפני שתקראו על המתכון המיוחד שהוספתי לבלוג של Funzing אשמח לספר לכם על עצמי:

שמי אביתר גובר ואני המפעיל והמדריך של סיור הטעימות הטבעוני הראשון מסוגו בארץ. לפני שאני ממשיך לספר על עצמי ועל הסיור חשוב לי להדגיש, ואני משתף את זה גם בכל הסיורים שאני עושה, שאני קודם כל תייר בעצמי ורק אח"כ בעל עסק עצמאי ומדריך. לכן אני מרגיש שאני יודע איזה חוויה אנשים מחפשים, מה אנשים רוצים לחוות בסיור וכמה חשובה ההשקעה בכל אחת ואחד שבחרו לבלות איתי את זמנם.

סיור טבעוני בתל אביב עם אביתר
סיור טבעוני בתל אביב עם אביתר

שואלים אותי הרבה בסיור האם אני טבעוני? בשביל לקבל את התשובה המלאה תצטרכו לבוא לסיור, אך אני אספר לכם שאני לא לגמרי טבעוני. הדרך שלי החלה הרבה לפני ההפקה של הסיור עצמו בכך שהפסקתי לקנות מוצרים אשר עורכים ניסויים על בעלי חיים, גם צד וצעד בטבעונות ללא ספק. מאז שהתחלתי לחקור בנושא הבנתי ולמדתי הרבה דברים חדשים, היום אני צורך חמישית או עשירית מהמוצרים מן החי לעומת מה שהייתי לפני שנתיים ויותר.

סיור טבעוני בתל אביב עם אביתר
סיור טבעוני בתל אביב עם אביתר

אחד הדברים המדהימים ביותר שלמדתי במהלך העיסוק בסיור, הוא שתעשיית הבקר היא הגורם המזהם השני בעולם. כן, אחרי כל התעשייה וייצור החשמל פוספטי, אך יותר מכל אמצעי התחבורה בעולם. במילים אחרות יותר זיהום מכל המכוניות, אוטובוסים, משאיות, רכבות, ספינות ומטוסים כולם יחד.

הסיור לא בא כדי לשכנע אף אחד להיות טבעוני, אנחנו לא ארגון של זכויות בעלי חיים, מטרתנו היא לחשוף אנשים לצד היותר נעים וחוויתי של הטבעונות בזמן שאנחנו אוכלים ממש ממש טוב וגם נהנים מאוד. עוברים בכמה מהמסעדות המובילות ביותר בתחום, אוכלים מנות שנבחרו בקפידה בכל מסעדה וגם שוברים את המיתוסים הקשורים לנושא בדרך.

אין אדם אחד שהיה בסיור ויצא אדיש ממנו בסופו, זהו סיור פותח עיניים ובלוטות טעם עם ערך מוסף ממש חשוב. זה בילוי מהנה לכל אחד, טבעוני או לא, לבד או בזוג, משפחה או אורחים מחו"ל ומתנה נהדרת ליום הולדת או סתם לפנק. רק תבואו רעבים ואנחנו נדאג שתצאו שבעים, מועשרים ומאושרים!

מרק בטטה טבעוני
מרק בטטה טבעוני

 מרק בטטה, טבעוני כמובן. קל ופשוט:

מה צריך? {ל 8-10 מנות, זמן הכנה משוער: שעה}

2 כפות שמן זרעי ענבים (אפשר להחליף בשמן אחר)

5 בצלי שאלוט, קלופים וחתוכים לחצי

8-10 שיני שום, קלופות

2 בטטות ענקיות {קילו ו-700 גרם}, שטופות וחתוכות לפרוסות

3-4 ענפי רוזמרין, העלים מופרדים מהגזע וקצוצים

2 ליטר מים רותחים

מלח אטלנטי גס לפי הטעם

פלפל גרוס לפי הטעם

אגוז מוסקט טחון לפי הטעם {אופציונלי}


איך מכינים?

  • בסיר גדול למרק שמים את השמן עם הבצלים ורוזמרין מענף אחד, מטגנים כחמש דקות עד להזהבה קלה, מוסיפים את הבטטות מטגנים עוד כמה דקות, מוסיפים את המים והשום. מחכים לרתיחה של המרק מנמיכים את האש ומבשלים כשעה כשהסיר עם מכסה.
  • כעבור שעה מכבים את האש, מערבבים ובאמצעות בלנדר מוט מועכים את המרק לעיסה חלקה וקרמית… בגלל שלא קילפתי את הבטטות למרק יש טעם עשיר מאוד של ירקות שורש והוא משביע מאוד.
  • מתבלים את המרק- מלח, פלפל, מעט אגוז מוסקט – מערבבים ונותנים רתיחה סופית לפני ההגשה.
  • רצוי להגיש עם לחם ומטבל שמן זית וחומץ בלסמי ליד.

לפרטים נוספים לחצו כאן!

*תודה לפינק ליידי בלוג טבעוני

Facebook Comments

השארת תגובה