סופר דרינק – מתכון למשקה חם, בריא ומושלם לחורף | RAW CACAO

מי מאיתנו לא מכיר את הסיטואציה הבאה –
אתם חוזרים הבייתה אחרי יום ארוך בעבודה, קר, גשום וכל מה שבא לכם זה להיכנס לפוך ולתפוס את השוקלד הכי קרוב לידכם? אבל רגשות האשם, מה יהיה איתם?!

כולנו נמשכים למתוקים ורובנו גם נופלים אליהם, במיוחד בחורף, אבל לא בגלל שאנחנו חלשי אופי למראה החטיף במגירה אלא בגלל שבגופנו קיים מנגנון פיזיולוגי חכם המפעיל את המשיכה העזה למתוק בדיוק ברגעים האלה.
הסוכר מספק לגופנו את תחושת העונג, האושר המופעלת כתוצאה מעלייה משמעותית ברמת הסרטונין במוח (המשוחרר בעת רגעי אושר ועונג) ומייצר מנגנון תגובה חיובית – המוח זוכר שכול פעם שאנחנו אוכלים מתוק נעים וטוב לנו ולכן גורם לנו לרצות מתוק במיוחד ברגעים בהם אנחנו מרגישים מדוכדכים או מבואסים מתוך כוונה לשפר את מצב רוחנו.
בחורף בו מזג האוויר קר והגוף דורש יותר אנרגיה כדי לווסת את חום גופנו, הצורך למתוק ופחמימות אפילו גדל משום שאנחנו צריכים באופן די תדיר, אנרגיה זמינה ו"פשוטה" כלומר, שאינה דורשת זמן או מאמצים מהגוף לשחרר אותה, על מנת שתסייע לנו להתחמם אותנו וכמובן תגרום לנו להרגיש טוב.
היום, עם המודעות העולה לכל התופעות המפחידות שסוכר, פחמימות ריקות וחומרים מסונתזים עלולים להשפיע על גוף האדם, אנחנו פונים אל התחליפים הבריאים שיש לטבע להציע לנו. כולנו יכולים להמשיך להנות מאכילת ממתקים טעימים ומנחמים ועדיין לשמור על אורח חיים בריא ומזין ומבלי להכניס לעצמנו דברים רעילים.

מזונות על – Super Food

רוב התחליפים הבריאים נכנסים לקטגוריה בשם קבוצת "מזונות על" או בשמה הלועזי Super food. מזונות אלו נפוצים ומוכורים בכל העולם להכנת אוכל בריא ומזין. אחד מחומרי הגלם האהובים עליי לשימוש הוא הקקאו.
הקקאו הוא רב גווני וניתן לשימוש בכל כך הרבה מאכלים – מלוחים ומתוקים כאחד ויש בו סגולות ריפוי מדהימות מעבר לטעם העמוק והממכר. ממוחי הבריאות משתמשים היום בקקאו נא –RAW CACAO אשר מכונה בקרב הידוענים כ"מאכל האלים".
הקקאו מגיע מתרמיל גדול שמכיל את פולי הקקאו, הוא מכיל נוטריינטים רבים בניהם המגנזיום, אשר אותו הוא מכיל בכמות גבוהה, בנוסף גם מנגן, ברזל, אבץ, נחושת, כרומיום. הקקאו גם עשיר מאוד בחומרים כמו תאוברומין וטריפטופן אשר גורמים לנו לתחושת אושר ועונג, כן – בדיוק אותה תחושה שאנחנו מחפשים אותה בלילות החורף הקרים.הקקאו הגולמי עשיר בנוגדי חימצון ובכך מאריך חיים ותומך בפעילות הלב ואינו מכיל קפאין בניגוד לשם שיצא לו.
אחרי ששמעתם כמה בריא הקקאו, אין סיבה למה לחכות וזה הזמין להתחיל להכין! 
קינוח אמיתי צריך להיות פשוט להכנה, בריא והכי חשוב – טעים. קקאו, הוא בדיוק המרכיב שאתם רוצים להכניס לקינוחים שלכם כדי להנות מהדברים הטובים שיש לו להציע ביחד עם טעם משגע ומלטף. ואם תהיתם – כן, זה הרבה יותר טעים מכל השוקלדים הממוסחרים שמוכרים לכם בסופר 🙂 
אחד מהקינוחים שאני הכי נהנת ממנו בחורף הוא משקה חם מאבקת קקאו ותמרים שאיתו תוכלו להתכרבל מתחת לשמחה בבוקר או בלילה. כי אין כמו משקה חם מתחת לשמיכה. 

 

כמות ל- 4 כוסות קטנות:
  1. לוקחים 8 תמרי מג'הול מגולענים ומשרים אותם במים חמים בכדי שיתרככו למספר דקות.
    שלב ראשון
    שלב ראשון
     
  2. שמים בסיר קטן ומחממים:
    2 כוסות מים
    2 כוסות חלב אורז בטעם שקדים/אגוזי לוז/קוקוס

     

    שלב שני
    שלב שני
     
  3. בנתיים מוסיפים 4 כפיות גדושות של אבקות קקאו נא ומערבבים.
    שלב שלישי
    שלב שלישי
     
  4. ברגע שהתערובת רותחת , מורידים מהאש ומוסיפים את התמרים.

     

    שלב רביעי
    שלב רביעי
    במידה והסיר אינו מתאים לשימוש עם בלנדר מוט, נעביר לכלי מתאים ונטחן את התערובת עד שנקבל תערובת חלקה.
  5. מומלץ לשתות חם. אם חשבתם שהטעם דומה לשוקו חם תחשבו שוב 🙂

     

    זהו סיימתם :)
    זהו סיימתם 🙂
    זה משקה מיוחד בטעמו, שווה לגמרי את ההשקעה!
    את המשקה ועוד קינוחי חורף עשירים ומנחמים תוכלו למצוא
    בסדנת הקינוחים המיוחדת לחורף ממש כאן

 

מאחלת לכם חורף טעים ובריא, ענת 

 

Facebook Comments

השארת תגובה