10 דברים שלא ידעתם על שיימינג

 

לקראת הרצאותו של אסף שמואלי, יועץ תקשורת, שמתמחה בטיפול בשיימיג וניהול משברים ברשתות חברתיות, והאיש מאחורי הבלוג "המשבריסט", המנתח את תופעת השיימינג את ההקשר התרבותי שלה ואת ההשפעות שלה עלינו כחברה.
אספנו עבורכם 10 עובדות שאולי לא הכרתם על התופעה. 

 

10 דברים שלא ידעתם על שיימינג:

 

  1. שיימינג הוא שימוש באינטרנט וברשתות החברתיות  לצורך ביוש אדם או ארגון שחרג מנורמות מקובלות. למעשה מדובר בשדרוג של תופעה סוציולוגית ותיקה, שמכונה "פיקוח חברתי".
     
  2. בישראל יש למעלה מ-10 קבוצות ועמודי פייסבוק בולטים שמתבססים על שיימינג ומשמשים במה לתופעה. "נלחמים בישראלי המכוער" הוא המפורסם שבהם.
     
  3. סקר שנערך לאחרונה מגלה שכ-97 אחוז מבני הנוער חושבים ששיימינג הוא תופעה שלילית וכ-70 אחוז מהציבור סבור שהמדינה צריכה לנקוט בצעדי ענישה נגד אנשים שעושים שיימינג.
     
  4. בניגוד לתפישה המקובלת, שיימינג וביריונות רשת הן שתי תופעות שונות.
     
  5. שיימינג כנגד עסקים הוא אמצעי נפוץ, שמופעל על ידי לקוחות שסבורים שהשירות שניתן להם לא עמד בציפיות.

    לפרטים נוספים ולקניית כרטיסים להרצאה לחצו כאן >> http://bit.ly/1r81gSW

     

  6. פעילים וארגונים לשינוי חברתי עושים שימוש בשיימינג כדי להעלות לסדר היום את האידיאולוגיה שלהם וכדי לגרום לחברות ומותגים לשנות את דרכם.
     
  7. הח"כ לשעבר ינון מגל הוא הדמות הציבורית הכי מפורסמת שהקריירה שלה הושפעה כתוצאה מהתמודדות לא נכונה עם שיימינג.
     
  8. מסיבות אלו, התמודדות עם שיימינג היא אתגר עבור דוברים ומנהלי שיווק של חברות, ארגונים ומותגים.
     
  9. מנהל לשכת האוכלוסין, אריאל רוניס ז"ל, היה האדם הראשון בישראל ששם קץ לחייו בעקבות אירוע שיימינג. זה היה בדיוק לפני שנה.
     
  10. למרות שתופעת השיימינג מלווה אותנו כבר מספר שנים הערך בוויקיפדיה נכתב רק שלושה ימים לאחר ההתאבדות של רוניס, ב-26.5.2015. מאז הוא שונה כ-150 פעמים.

 

אסף הוא בעל תואר ראשון בתקשורת ושני במנהל ומדיניות ציבורית ובעברו היה כתב הסביבה של YNET, דובר ארגון הסביבה "מגמה ירוקה" ויועץ תקשורת בכיר במשרד "ארד תקשורת". במסגרת עבודתו כיועץ התקשורת של אגד, הוא גיבש את דרכי ההתמודדות עם אתגרי הרשת החברתית ומיסד את הטיפול בתלונות גולשים וניהול אירועי שיימינג ומשברי רשת.

 

לפרטים נוספים ולקניית כרטיסים להרצאה לחצו כאן >> http://bit.ly/1r81gSW

 

נכתב על ידי אסף שמואלי. 

 

Facebook Comments

השארת תגובה