10 דברים שלא ידעתם על סטרס במקום העבודה

10 דברים שלא ידעתם על סטרס במקום העבודה

 

ב 24.7 תגיע אלינו דנה זליכה, פסיכולוגית ארגונית ומרצה במרכז הבינתחומי בהרצליה, להסביר לנו איך מיינדפולנס יכול להשפיע ולעזור לנו בלחץ היומיומי בעבודה ואף לשפר את הבריאות הגופנים והנפשית שלנו.
מיינדפולנס נמצא יעיל ביותר מכ-3000 מחקרים כשיטה להפחתת לחץ ומתח, שינוי דפוסים, העלאת אפקטיביות ומיקוד בעבודה, חיזוק המערכת החיסונית והשפעה על תהליכים שונים במוח. חברות ענק גלובליות כמו Google ,Facebook ,SAP ,Intel ו-Unilever כבר הבינו את חשיבות הנושא והכניסו את תרגול המיינדפולנס כשגרת חיים בקרב העובדים, בדיוק כפי שארגונים רבים מעודדים את עובדיהם לבצע פעילות גופנית. 

 

 דנה זליכה: כך מיינדפולנס יעזור לכם להפחית לחץ וסטרס
דנה זליכה: כך מיינדפולנס יעזור לכם להפחית לחץ וסטרס

 

10 דברים שלא ידעתם על סטרס במקום העבודה:

 

  1. 68% מהישראלים מדווחים על כאבי ראש – הגורם מספר 1 הוא לחץ בעבודה!
  1. מהם התפקידים הלחוצים ביותר? סקר רחב שנערך בארה"ב מצא שבמקום הראשון ממוקמים כבאים ומייד אחריהם במקום השני – מנהלים בארגונים!
  2. ADT – הפרעת הקשב החדשה בארגונים הנובעת מעומס מוחי – נגרמת מגירוי יתר של הסביבה החיצונית- סמארטפונים, סמסים, וואטסאפים, מיילים, פייסבוק, אינסוף הפרעות והסחות דעת מציפות אותנו מבלי שנשים לב ונדע איך להתמודד עם זה. עולם העבודה הולך ונהיה יותר לחוץ, הזמינות שלנו גדלה וההפרדה בין הבית והעבודה הולכת ומטשטשת!
  1. אליזבת' בלקברן, זוכת פרס נובל, מצאה עדויות שתחושת לחץ לא רק פוגעת בבריאות שלנו, אלא גם גורמת לנו להזדקן מהר יותר!
  1. מחקרים מראים שכאשר אנחנו עושים מולטיטאסקינג אנחנו חושפים את עצמנו לרמות גבוהות יותר של לחץ – ואף מורידים ב40% את הפרודוקטיביות שלנו!

     

    הצטרפו לאיוונט ההרצאות של Funzing
    והשארו מעודכנים בכל ההרצאות הכי שוות בתל אביב >> http://bit.ly/2aqgSuP

     

  2. המשק האמריקאי מפסיד בין 200-300 מיליארד דולר בשנה עקב ימי מחלה, שרובם נלקחים עקב לחץ מופרז!
  1. 75%-90% מביקורי רופא בארה"ב הם על רקע של לחץ!
  1. תרגול מיינדפולנס בארגון = חסכון כלכלי: מחקר מאוניברסיטת הרווארד מראה שעבור כל 1$ שהושקעו בתוכניות להעלאת Well Being של עובדים חברות הצליחו לחסוך 3.27$ בהוצאות רפואיות נמוכות יותר, ו2.73$ בהפחתת היעדרויות מן העבודה.
  1. מהם הסממנים של לחץ בעבודה?
התנהגותי – חוסר החלטיות, עלייה בעישון, צריכה מוגברת של אלכוהול, פגיעה במערכות יחסים קיימות, אכילת יתר, נדודי שינה, עלייה בסיכון לטעויות
רגשי – עייפות, חרדה, חוסר מוטיבציה, דיכאון ותסכול
פיזי – כאבי ראש, כאבי גב, אלרגיה, לחץ דם, דופק מהיר, בעיות עיכול, מחלות לב
קוגניטיבי– טעויות, בעיות זיכרון, חוסר מיקוד, שיקול דעת מוטעה.
  1. חברות ענק גלובליות כמו oogleG,Facebook ,SAP,Intel ,ordF ,ו-Unilever כבר הבינו את חשיבות הנושא והכניסו את תרגול המיינדפולנס כשגרת חיים בקרב העובדים, בדיוק כפי שארגונים רבים מעודדים את עובדיהם לבצע פעילות גופנית. באמצעות תרגול מיינדפולנס, ניתן להפחית משמעותית את רמות הלחץ שאנו חווים המאפשר ללמוד כיצד לשים לב בזמן אמת לנדידת מחשבות ולתחושות ולבחור להיות "כאן ועכשיו – בחוויה, במטלה, או בשיחה, וכך להפחית רמות לחץ ופחד ובו זמנית להגביר רמות חופש, אנרגיה, יצירתיות והכי חשוב – אושר.

 

לפרטים נוספים אודות ההרצאה
שתתקיים ב-24.7 בתל אביב לחצו כאן >>
 http://bit.ly/29R0abR

 

נכתב על ידי: דנה זליכה

Facebook Comments

השארת תגובה