לאכול בתל-אביב? לא לעשירים בלבד!

נכון, תל-אביב היא אחת הערים העשירות בעולם ונראה שאין שום אפשרות לבלות בלי להתרושש, אבל דווקא מצאנו כמה מקומות חביבים, שפויים במחיר שאמנם לא משתווים למנות העשירות (בטעם ובמחיר) של מרבית המסעדות ובתי הקפה, אבל עדיין ממלאות את הבטן ואת הלב.

לפני שאתם סופרים את השקלים בארנק, כמה טיפים למיעוטי היכולת: אל תשתו שתייה קלה, זה סתם מייקר ובעיקר לא בריא. תזמינו מים, אפשר מהברז, וזה משתלם לכולם (בעל הבית לא מפסיד מזה, אל תדאגו). מנה אחת ולא עסקית. לא תמיד צריך לפתוח את העיניים לגודל המקסימלי, אפשר להסתפק במנה עיקרית משביעה ומספקת ולוותר על הקינוח/השתייה/המנה הראשונה.

מטר מדיזינגוף סנטר, קינג ג'ורג פינת שלמה המלך (ולהפף) – פלאפל הקוסם הוא בהחלט אחד המקומות שנותנים מנה מפנקת במחיר הרגיל של  17 ש"ח. נכון, יש עוד מלא פלאפליות בשקל או שניים פחות (וכאלו שגם ביותר), אבל החוויה בקוסם, המעסיק בין השאר אוכלוסיה מבוגרת, אדיבה ומיוחדת, עושה את הבילוי לנעים יותר ולהרגשה שיש תמורה מלאה לכספך המצומם.

כתר המזרח, בצפון אבן גבירול, שווארמה בפיתה ב 27 ש"ח וסלטים מצוינים כמה שרוצים. ישבנו שם פעם על הדלפק. המקום קטנצ'יק אך מאיר פנים –  צוות העובדים מיומן ומטפח את קהל הלקוחות הקבועים שלהם. והכי חשוב – טעים, טעים, טעים. כאחד הפייבוריטס של אריק איינשטיין ז"ל, הוא היה כבר כותב על זה שיר, לו היה בחיים.

מי לא אוהב אוכל הודי? וכמו בהודו, הוא גם זול וגם משביע. 24 רופי. בשוקן 16, קומה 2 במרפסת/גג ענקיים, יושבים על הרצפה ונהנים מהטאלי (מנה צמחונית וצבעונית למראה בצלחת מתכת המחולקת לתאים, בדיוק כמו בהודו), או מומו (כיסוני בצק בסגנון טיבטי ממולאים בירקות, פשוט ללקק את האצבעות – ופה מותר) או סמוסה (במילוי תפ"א או אפונה), כולם אותנטיים בטעם ובהגשה. המקום שמר על הצביון ה"לא פלצני" שלו, למען קהל הלקוחות הפרו הודו ושאר פריקים של הדבר, ואכן – ארוחה מלאה במחיר ממוצע מתחת ל 50 ש"ח שהיא כולה שילוב של צבעים, ריחות וטעמים שתמיד טעים לגלות שוב ושוב.

המזנון, אחד המקומות החדשים החביבים עלינו, הכל בפיתה. אעחת המשתלמות ביותר (לאוהבי הבשר כמובן) היא הסטייק+ביצה בפיתה ב 35 ש"ח. תהיו בטוחים שאייל שני לא חוסף בבשר המעולה ולכן, כמנה בשרית זולה, אין לה תחליף. האוירה, בחינם!

ולסיום, איך לא, המטבחון. מקום בעל וותק שנות אלפיים לא נס ליחו. בצמוד לשוק הכרמל, ברח' רבי עקיבא 18, פינת חמד טובלת בעציצים מפוסלנים, גם לצמחוניים וגם לאוהבי בשר. המנות יחסית גדולות, והמומלצת היא גולש עם אורז ב 47 ש"ח בלבד. המנה הזו אף פעם לא מאכזבת. אפשר לשבת בכיף בחוץ, ואפשר גם במזגן. המקום הזה הושתת על יסודות מסעדת פועלים פיצית (מזנון של כמה מטרים מרובעים בודדים) שגדלה למימדים הנכונים, במחירים הנכונים ובמיקום הנכון.

זהו. שימו 40-50 ש"ח בארנק, ואל תשכחו להשאיר טיפ צנוע בהתאם.

בתאבון אמרנו?

Facebook Comments

השארת תגובה