הסודות של שוק מחנה יהודה: חמשת המקומות הכי טעימים באזור מחנה יהודה ושכונת נחלאות

אם אתם מבקרים בירושלים בפעם הראשונה או בפעם המאה, אי אפשר שלא לעשות סיבוב באטרקציה הכי שווה בעיר – מחנה יהודה.

כל ירושלמי אמיתי יספר לכם שהריחות, הטעמים, האנשים והמחירים הכי טובים נמצאים שם.
במיוחד בשבילכם אספנו 5 מקומות שאסור לכם לפספס בשוק מחנה יהודה והסביבה
יחד עם המלצה חמה על מה אתם חייבים לטעום כשאתם שם.
והכי חשוב… בואו רעבים!

 

חמשת המקומות הכי טעימים באזור מחנה יהודה ושכונת נחלאות:

 

1. "עוזי-אלי" שוק מחנה יהודה (עוזי-אלי, האגוז 10):
יש המבקשים מיצי בריאות לרוגע, ויש הרוצים ריגושים. עוזי־אלי איש האתרוגים מכין לכול אדם את משקה הפלא שלו. הדוכן של של עוזי-אלי בשוק מחנה יהודה הוא ללא ספק אחד הצבעוניים והמרתקים ביותר שיש בשוק ובירושלים בכלל. עוזי מוכר כאן מיצים שונים בעיקר מאתרוגים ולעיתים גם מגת.
המלצה שלנו: אל תפספסו את מיץ אתרוג-גת.
"עוזי-אלי" שוק מחנה יהודה
"עוזי-אלי" שוק מחנה יהודה

 

2. "מסעדת מורדוך" (רחוב אגריפס 70):
המסעדה נוסדה בשנת 1982,מייסד המקום היה מרדכי, המכונה ומוכר יותר בשם מורדוך (כינוי מחתרתי מתקופת הבריטים)., הרעיון הראשוני על פיו נבנתה המסעדה היה ארבעה שולחנות, כאשר כל שאיפתם של הבעלים בתחילת הדרך הייתה להצליח למלא את 16 הכיסאות. בהקמת המסעדה הנחו את מורדוך, שלושה דברים חשובים:
בישול אוכל טרי מדי יום וכן שימוש במוצרי גלם טריים מן השוק.
שירות עם חיוך. בשעה 17:00 המסעדה נסגרת והולכים הביתה לילדים…
המלצה שלנו: אל תפספסו את הקובה סלק – מג'רישה וסולת, ממולאת בשר טחון ומוגשת במרק שבסיסו סלק ועלים ירוקים.
"מסעדת מורדוך"
"מסעדת מורדוך"

 

3. מעדני "הדר גאולה" (רחוב מלכי ישראל 13):
בכניסה לשכונת גאולה כל אחד יכול להבין במבט אחד, שזו מציאות אחרת. בחציית גבול בלתי נראה לחלק שומר המצוות של העיר, הנוף וכללי המשחק משתנים. הלבוש הופך צנוע, אברכים לובשי שחורים פוקדים את הרחובות כמו גם נשים חבושות פאות בלבוש צנוע ושפת היידיש הנשמעת בכול פינה, על כן לא מפתיע שגם הזירה הקולינרית שונה בתכלית. חוויית הקניה הפופולרית ביותר היא במעדניה, המהווה גם מעין מסעדת פועלים מקומית שבה אוכלים והולכים.

מעדניית הדר גאולה נראית כמו עוד מעדנייה אבל שונה בתכלית מהשאר. יחסית למקום הקטן המדפים כאן עמוסים תמיד בשפע רב, בלי פינה אחת נידחת. ואם זה לא מספיק בחלל פנימי צמוד, המשמש לאכילה, נדחקים עוד לקוחות, אלה שבאו לסעוד במקום, סביב שולחנות צפופים. למרות ובגלל שני אלה, התור אף פעם לא נגמר. קיגל עצום בגודלו בטעמים שונים כמו תפוחים הנעשים במקום. שנית, עוד במקום סלטים כמו סלט מקסיקני, כרוב, טחינה, חזרת ועוד.
המלצה שלנו: אתם חייבים לטעום את הקיגל הירושלמי החם המסורתי  עם מלפפון חמוץ בצדו.
מעדני "הדר גאולה"
מעדני "הדר גאולה"

 

4. "חומוס עיכרמאווי" (הנביאים 2 ירושלים):
מתכון שנשמר בקפדנות והרבה שמן זית משובח – אלו, ככל הנראה, עיקרי הסוד של עיכרמאווי. החומוסייה הוותיקה מול שער שכם, שרבים מאמינים שהיא הטובה ביותר בירושלים.
בעל-הבית, מוחמד, מספר שכשהמקום קם בשנת 1952 את המתכון, הביא איתו אחד מהמקימים, מארץ מוצאו-סוריה. בחומוסיה היא אחד המקומות האחרונים שמשתמשים בעלי ומכתש לכתישת גרגירי החומוס. במשך שנים המקום פנה לקליינטורה מקומית ופעל בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות. עם הזמן, האריכו את שעות הפעילות וגלשו לתוך הצהריים, אבל החומוס עצמו לא השתנה.
המלצה שלנו: המסבחה של עיכרמאווי – בעלת מרקם ייחודי, פשוט יפהפייה אמתית, טעימה ומשביעה.
"חומוס עיכרמאווי"
"חומוס עיכרמאווי"

 

5. "הכנאפה של ג'אפר" (רחוב בית הבד 40):
כנאפה, מאפה ערבי שעשוי משערות של בצק פילו כתום (שמזכירות קצת בקלאווה) וגבינת עזים מות מקורו של המאכל הוא במטבח הלבנוני, והוא עשוי מאטריות קדאיף (אטריות קמח חיטה דקות מאוד) וגבינת עזים, המונחות בשכבות שכבות ומצופות בסירופ מתוק. כת וכל זה טבול בסירופ מתקתק של מי ורדים.

המסעדה של ג'פאר היא שם דבר בכל הארץ, ומקום עלייה לרגל, את המקום פוקדות כל האוכלוסיות הקיימות, בין אם אלו תושבי העיר העתיקה, תיירים מחו"ל, נזירים נוצרים או ישראלים שמגיעים מכל הארץ, מסעדת ג'פאר פתוחה בכל ימות השבוע, משעות הבוקר ועד שעות אחר הצהרים. הדרך הכי פשוטה להגיע למקום היא משער שכם. משם פשוט ממשיכים ללכת ישר ברחוב בית הבד למרחק של כחצי ק"מ, עד שתראו את מסעדת ג'פאר מימינכם.
כנאפה ושאר מתוקים בשוק מחנה יהודה
כנאפה ושאר מתוקים בשוק מחנה יהודה
בירושלים מגוון אין סופי של מטבחים, טעמים, ועדות שמספקים נקודות רבות לביקור וטעימות  ממנות מיוחדות, תבשילים של פעם וניחוחות נשכחים אם אתם רוצים להכיר את העולם הקולינרי של ירושלים ואזור השוק בפרט, אתם מוזמנים להצטרף לסיור האוכל המשובח של יוסף בו תוכלו לטעום את המאכלים האותנטיים של המקום ולשמוע את כל ההיסטוריה, דרך הקיבה ותגלו עוד מקומות טעימים באזור מחנה יהודה ושכונת נחלאות 🙂

 

רוצים לגלות עוד מלא סיורים מרתקים ברחבי הארץ? 
אין שום בעיה. פשוט לחצו על קחו אותי לראות עוד מלא סיורים שווים ומדליקים

 

 

 

Facebook Comments

השארת תגובה