אביב פרנקל: 5 תעשיות שחייבות לשים לב למהפכת הרכב האוטונומי

5 תעשיות שחייבות לשים לב למהפכת הרכב האוטונומי:

 
ביקשנו מאביב פרנקל שרובנו מכירים כמגיש בתוכניות "גאדג'ט-טים", "הצינור" ובעל פינת ביקורת הרכב "לילה גלגלי" בתוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10 לשתף אותנו בתובנות על המהפכה שכולנו הולכים לחוות בקרוב – מהפכת הרכב. 
תוכלו לשמוע עוד בהרצאה מיוחדת שאביב יעביר ב-Funzing על הבר ביום חמישי (24.8) בתל אביב,בהרצאה תוכלו לשמוע על המהפכה שתרסק תעשיות ותיקות ותשפיע על העולם שבו אנחנו חיים. מהפכה כל כך גדולה עד שגרמה לו לעזוב את עולם הטלוויזיה ולהפוך ליזם הייטק בתחום הרכבים ללא נהג.
אם להאמין להערכות, למחקרים ובעיקר לסיבובי הגיוס ולאקזיטים המרשימים, מהפכת הרכב האוטונומי נמצאת ממש מעבר לפינה. עד 2040 סביר להניח שכבר לא יהיו דוושות והגה במכוניות שלנו ורובנו בכלל לא נחזיק רכב פרטי אלא נשתמש בשירותים של ציי רכב כמו "אובר" או "גט". חוץ מהחיסכון למשקי הבית ולתקציב הטיפול בתאונות הדרכים יש כמה וכמה מגזרים במשק העולמי שצריכים להתעורר לפני שהם יהפכו לגרסה חדשה של תעשיית התקליטים.
 

via GIPHY

 

5 תעשיות שחייבות לשים לב למהפכת הרכב האוטונומי:

 

תעשיית הרכב
מתי בפעם האחרונה הזיז לכם איזה דגם של מונית יגיע לאסוף אתכם, האם מדובר ברנו פלואנס או בסקודה אוקטביה. תעשיית הרכב שבמשך יותר מ-100 שנה ייצרה, עיצבה ושיווקה "חוויית נהיגה" צריכה להבין שהיא צריכה להמציא את עצמה מחדש. האם יצרני הרכב יהפכו להיות כמו בואינג ואיירבוס, יצרני המטוסים? מה אכפת לנו בכלל מה נפח המנוע או איזה סאונד הוא מפיק כשאנחנו יושבים במושב מרווח וצופים בפרק מסדרה או רוכשים עוד קולקציה מ"אסוס".
 
תעשיית הביטוח
תאונה, רכב שנראה כמו אקורדיון במצב "טוטאל לוס" מי לעזאזל אחראי? יצרנית הרכב? החברה שעיצבה את האלגוריתמים או הנוסע שהזמין את הרכב האוטונומי לנסיעה של 20 דקות? בעולם שבו אין נהגים וגם הבעלות על הרכב משתנה, מודל הביטוח חייב להשתנות, ככל הנראה למודל שבו נשלם על פי המרחק שניסע ולא על פי הבעלות. כך או כך, מדובר במיליארדים רבים שירדו מהחשבון השוטף של חברות הביטוח.
למה למנוע מעצמנו דרינק ברכב? ככה זה כשהרכב דואג לעצמו
למה למנוע מעצמנו דרינק ברכב? אם אפשר לתת לרכב לעבור בדיקת ינשוף
 
תעשיית הנדל"ן
30 אחוזים מכל השטח העירוני מוקדש למכוניות, בין אם מדובר במקומות חניה במגרשים או בדרכי גישה. בעולם שבו המכוניות נעות בין לקוח ללקוח, יתפנה שטח עצום ששווה לכמעט 2000 פעמים שטחה של מנהטן. מה נעשה עם כל השטח הזה? פארקים ירוקים? מגרשי משחקים או עוד מפלצות בטון שיעשירו כמה קבלנים?
 
תעשיית המדיה
והנה מישהו שיכול קצת לשמוח. בעולם שבו אנשים במקום להיות עם עיניים על הכביש וידיים על ההגה יתפנו לעשות כל מה שעולה על רוחם. על פי חברת הייעוץ מורגן סטנלי מדובר בלא פחות מ-600 מיליארד שעות חדשות שיתפנו לנו. מספיק כדי שנחרוש עונות חדשות ב VOD, נעשה מלא קניות באינטרנט או נשרוף זמן במשחקי וידיאו ואולי גם נשלים שעות שינה.
פתאום לשחק GTA תוך כדי נסיעה נראה די הגיוני...
פתאום לשחק GTA תוך כדי נסיעה נראה די הגיוני…
 
תעשיית האלכוהול
כן, כן הנה משהו שאולי לא חשבתם עליו. אם הרכב נוהג בעצמו, למה למנוע מעצמנו דרינק ברכב? בין אם מדובר בדרך ליציאה או בחזרה מהעבודה, תעשיית האלכוהול היא אחת המרוויחות הפוטנציאליות מהמהפכה הגדולה של הרכב האוטונומי, דמיינו את האמריקנים והגרמנים, שיאני צריכת האלכוהול העולמיים מינוס החשש מסדיקות ינשוף. הרי אם שותים לא נוהגים, בשביל זה יש אלגוריתמים!

 

 

לרוצים לשמוע עוד על המהפכה הצפוייה בעולם הרכב? לחצו כאן לפרטים נוספים
Facebook Comments

השארת תגובה