להכין דגים כבושים כמו במעדנייה

הכנת דגים כבושים כמו במעדנייה: המדריך למתחיל

לא הדג מלוח לבדו

מסתובבים בשווקי אוכל ולא יכולים לסרב לכריך עם דג כבוש, גבינה שמנה ולחם טוב?

אז כמו שאתם יודעים, המעדניות השונות מציעות לנו כל טוב בכל הקשור למעדני דגים. יש דגים מיובשים, טריים, כבושים… אבל מה זה אומר בעצם דג כבוש? מהו תהליך הכבישה והאם אפשר להכין לבד? מסתבר שזה יותר פשוט ממה שחשבתם.

ובכן מהי כבישה ?

בימים עברו, כשלא ניתן היה להקפיא דגים וכפרים שלמים היו מבססים את כלכלתם על דיג, הדרך לשימור שלל הדגים לימים גשומים וים סוער הייתה (ועודנה נשארה בחלק גדול מהמדינות) באמצעות כיסוי הדג במלח.

כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה ושיטות השימור המדהימות בתחום הדגה, השימוש בתהליך הכבישה לא נעשה לשם הצורך הבסיסי בהישרדות ושמירת המזון אלא כחלק משימור מסורת, מקמים וטעמים.

ישנם סוגים שונים של כבישה וניתן לחלק את השיטה לשניים: כבישה איטית וכבישה מהירה.

כבישה מהירה יכולה לקחת בין כמה שניות (סביצ'ה, קרפצ'יו, טרטר) לכמה שעות (לדוגמא: סרדינים, מקרלים) וכבישה איטית של דגים כגון סלמון (גרבדלקס), הרינג וכו' לוקחת לפחות 24 שעות ופותחת בפנינו עולם חדש של טעמים ומשרות מעניינות (אפילו וודקה למי שבעניין).

באופן אישי, אני אוהב את שני סוגי הכבישה. כל אחד מגיע עם עולם הטעמים שלו ומאפשר חוויה שונה ומגוונת.

והאם ניתן להכין בבית? התשובה היא ללא ספק כן!
ואפילו מומלץ מאוד. רק ככה תהיו בטוחים במרכיבים שאתם אוכלים ללא כל צורך בחומרים משמרים ותדאגו להשתמש בפרודוקטים איכותיים. הדגים הקטנים בעיקר, מלאים בויטמנים חיוניים וסידן. תוסיפו לזה סלט טרי בצד עשיתם לגוף שלכם יום חג.

ולא לשכוח. בזמן שהדג נכבש… תכינו בצד תחמיץ לירקות.

רוצים להתנסות בכבישת דגים כמו במעדנייה? כנסו לכאן!

 

 

נכתב על ידי: ניר כרמלי.

 

Facebook Comments

השארת תגובה