פארקים וגנים לכל המשפחה – המדריך המלא

לצאת לטייל בחיק הטבע, לעשות אקסטרים מטורף על המים או להאכיל מעל 100 סוגי תנינים. אלה רק חלק מהפעילויות המיוחדות שניתן לעשות יחד עם כל המשפחה.

מדינת ישראל אומנם קטנה, אך התברכה במקומות מדהימים ונופים מיוחדים. לאורך המדינה, ניתן למצוא מאות אטרקציות ופעילויות לילדים ולכל המשפחה שיהפכו את החופש למעניין וחוויתי!
כמעט בכל 15 דקות נסיעה תמצאו פארק מיוחד במינו, בו תוכלו לעצור, להתרשם מהנוף ואפילו לעשות פיקניק קטן. בין שלל הפארקים והטבע שלא נגמר, נמצאים להם גם מוזאונים, משחקיות, וגני חיות ממש מגניבים. כל מה שאתם צריכים לעשות, זה להחליט מה מתחשק לכם לעשות, להיכנס לאוטו ולנסוע! כמה פשוט זה?
במיוחד בשבילכם, הכרנו רשימה של פארקים ומקומות מיוחדים ברחבי המדינה שתוכלו לבקר. שהם, אז למה אתם מחכים? תארזו תיק וצידה לדרך וקדימה תתכוננו לנסיעה!

פארקים וגנים לכל המשפחה – המדריך המלא

פארק אוטופיה
יצא לכם מתישהו שרציתם להגיע לג'ונגל מיוחד או יער קסום? פארק אוטופיה הביא לכם אותו ממש למרכז המדינה! פארק אוטופיה הוא גן בוטני – טרופי שמצעי מגוון אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה ממש בחיק הטבע. הפארק מציע מגוון עולמות, בניהם: עולם הסחלבים הממוקם בתוך יער הגשם המיוחד שנבנה בגן, העולם האתגרי שמציע פעילויות לילדים כמו מבוך מצמחים, עולם החי בו תוכלו למצוא מגוון חיות ואפילו ללטף אותם! ועוד מגוון עולמות מיוחדים שרק מחכים לכם. 
עלות: תינוק (מתחת לגיל שנתיים) חינם | ילד (עד גיל 12)  44 ₪  | מבוגר 59 ₪
מיקום: בכניסה לקיבוץ חן שבשרון
שעות פעילות: א-ה 08:30-17:00 כניסה אחרונה ב15:30 | שבתות וחגים 08:30-18:00 כניסה אחרונה 16:30 | ו' וערבי חג 08:30-15:00 כניסה אחרונה 13:30
חניה: בשפע וללא תשלום
אקווה כיף – פארק מים בחוף גנים
אקווה כיף הוא פארק המים הצף הראשון מסוגו בישראל. הפארק מתפרש על פני שטח גדול ומציע 2 מתחמים עיקריים: פארק הילדים לגילאי 3-6 ואקווה פארק מגיל 6 ומעלה. אם אתם מחפשים פעילות שמשלבת בתוכה גם שפורט וגם מים, אקווה כיף הוא המקום המושלם עבורכם! החוויה שהפארק מעביר היא ספורטיבית, מצחיקה, חווייתית, משפחתית ומלאת אדרנלין. בתוך הפארק תוכלו למצוא: טרמפולינות, כיפות, מקפצות, גשר מכשולים, סולמות, קיר טיפוס, נדנדות, מאנקי בר, מגרש משחקים ימי עם כדור עף, כדור מים, מירוצי שליחים ועוד. 
עלות: ילד (גיל 3-6) 35 ₪ | ילד (גיל 6-10) 60 ₪ – בליווי מבוגר בתשלום
מיקום: חוף גנים, כינרת
שעות פעילות: א-ו 09:00-17:00 | שבת סגור
חניה: חניון מסודר

 

62a
קרדיט: אתר קטופותי
אין דבר שילדים אוהבים יותר מלקטוף פירות מהעץ ופשוט לאכול אותם. בחוות הקטיף קטופותי תוכלו להנות ממבחר עצום של עצי ושיחי פרי ועוד מגוון רחב של קטיף עצמי ללא כל חשש מפירות וירקות רעילים. הילדים ייהנו מכל רגע ויזכו לטעום פירות טריים שנקטפו במו ידיהם! כשתגיעו למקום, תקבלו סלסלה בה תוכלו להניח את כל הפירות והירקות שקטפתם. במהלך הקטיף, תוכלו לקבל הסבר על ההבדלים השונים והמיוחדים בין הזנים השונים. בין כל הקסם, תחווה חוויה שתחזיר אתכם אל העבר ותוכלו לשאוב מים, להכין פיתות, לחלוב עיזים ועוד . 
 עלות: ילד 40 ₪ | מבוגר 40 ₪
מיקום: מושב בית לחם הגלילית
שעות פעילות: ו' 09:00-14:00 כניסה אחרונה ב12:30 | שבת 09:00-16:00 כניסה אחרונה ב14:30 | א-ה בתיאום מראש
חניה: בשפע וללא תשלום
פארק המעיינות
פארק המעיינות הוא פארק מדהים ביופיו הכולל מעיינות ופלגים שמימיהם נובעים בלב אזור חקלאי. בתוך הפארק עצמו ישנם מסלולי אופניים ומסלולי הליכה באורך של כ- 15 ק"מ והם מובילים את המטיילים ממש עד למעיינות הזומרים. כאשר אתם מגיעים לפארק, תוכלו לשכור אופניים או אוטו גולף בעלות כספית ולהנות מטיול בשבילים הנפלאים של הפארק. במהלך הטיול בפארק תוכלו לעצור להתמקם לפיקניק משפחתי תחת העצים הירוקים או בסמוך לאגם. מלבד נופים עוצרי נשימה של הצפון היפה במדינת ישראל, בפארק המעיינות ישנם אגמים ונחלים אליהם אפשר להיכנס וליהנות מהמים הצלולים. טיול כזה מתאים למשפחות המחפשים חוויה בחיק הטבע ובעיקר שקט ושלווה. 
עלות: חינם (ניתן להשכיר רכבי שטח ואופניים בעלות כספית).
מיקום: פארק המעיינות, כביש 669 בכניסה לגן השלושה.
שעות פעילות: א-ה 08:30-17:00
חניה: רחבת חניה מסודרת ללא תשלום
פארק המעיינות
פארק הקופים
 בצפון ישראל בסמוך להר הכרמל, שוכן לו פארק הקופים בקיבוץ יגור. הפארק הוא אתר טבע שמדמה ככל האפשר את סביבתם הטבעית של כמעל 250 סוגי קופים מיוחדים. עם כניסתכם לפארק ילוו אתכם אנשי צוות מקצועי שידריכו אתכם בין הכלובים השונים של הקופים ובחלק מן הכלובים תוכלו גם להאכיל את הקופים! המסע הזה מרתק ומיוחד והוא עוזר לנו להבין ולהכיר את עולם החי מקרוב. בנוסף, תוכלו למצוא בפארק מתקני ספורט אתגרי, אפריכיף – כפר אפריקאי אותנטי, הבית של טרזן, בקתת התופים ומתקן שעשועים ענקי לילדים!
עלות: ילד 48 ₪ | מבוגר 48 ₪
מיקום: יער בן שמן, בכניסה לישוב כפר דניאל
שעות פעילות: א-ה ושבת 10:00-18:00 (הקופות פתוחות עד 16:00) | ו' וערבי חג 10:00-16:00 (הקופות פתוחות עד 14:00)
חניה: בשפע וללא תשלום
via: bigstockphoto
באלגן פארק שעשועים
 פארק בלגאן נוצר במחשבה לתת לילדים חוויה שהיא שונה, ייחודית ומוטורית. הפארק ממוקם בסמוך להר הכרמל ולכן מאפשר שילוב מרתק עם מסלולים בחיק הטבע. הפארק עצמו בנוי כך שיתאים לכל הגילאים ויוכל לענות על הצרכים של משפחה שלמה. החל ממשחקיית פעוטות, קליעה אתגרית, זירת קרבות תותחי ספוג, התנסות ראשונה בנהיגה במסלול קרטינג מקצועי, ועד מפגש מרתק בפינת החי, עם מגוון חיות. בנוסף, במרכז הפארק ממוקם מזנון עם מתחם ישיבה להורים אשר משקיף על המתקנים ברחבי הפארק ואזורים מיועדים לפיקניק ועל האש.  
עלות: ילד (מגיל שנה) 70 ₪ | מבוגר (מגיל 15) 30 ₪
מיקום: קיבוץ יגור
שעות פעילות: שעות פעילות משתנות בכל חודש – ניתן להתעדכן באתר
חניה: בשפע וללא תשלום
חוות התנינים – חמת גדר
חוות התנינים בחמת גדר נחשבת לחווה הגדולה במזרח התיכון ומונה מעל 200 מינים של תנינים שהגיעו מרחבי העולם.  בחלקו של הסיור תצעדו על גשר עץ העובר ממש בתוך השמורה של התנינים ותוכלו לראות איך הם חיים – דבר שבלתי אפשרי לעשות לבד, כי הרי מדובר באחת החיות המסוכנות והמיוחדות בעולם! בנוסף, אפשר לראות את חברי הצוות מאכילים את התנינים. חוות התנינים, היא חלק ממתחם חמת גדר אשר מציע עוד מגוון רחב מאוד של פעילויות ועלומות מיוחדים לכל המשפחה. כך שאם סיימתם לטייל בעולם התנינים, תוכלו להמשיך ולהנות מאטרקציות נוספות מבלי בכלל להתניע את האוטו. 
עלות: ימים א-ד: ילד 99 ₪ | מבוגר 99 ₪, ימים ה-ש: ילד 107 ₪ | מבוגר 107 ₪ (מחירון מפורט ניתן למצוא באתר "חמת גדר")
מיקום: עמק הירמוך מדרום לרמת הגולן
שעות פעילות: א-ד 08:30-17:00 | ה-ו 08:30-22:00 | שבת 08:30-19:00
חניה: בשפע וללא תשלום
מיני ישראל
 מתי יצא לכם בפעם הראשונה להגיע מאילת לתל אביב ב15 דקות? האם יצא לכם פעם לעמוד בין מגדלי עזריאלי וממש להיות בגובה שלהם? איפה תוכלו למצוא מקום שמאפשר לכם לראות את הכנרת במבט אחד בלבד? מיני ישראל. הפארק מאפשר לכם לחוש ולראות את מדינת ישראל כפי שלא ראיתם אותה מעולם! בפארק יש כ385 מודלים ממוזערים, חיים ונושמים של מדינת ישראל. בנוסף, באמפי תאטרון של הפארק תוכלו ליהנות ממגוון של הופעות חיות של מיטב האמנים הישראליים. במהלך הקיץ מתקיימות פעילויות מיוחדות ומגוונות. בין התאריכים 23.7-15.8 יתקיימו סיורים מודרכים בשעות הערב ובין התאריכים 16.8-30.8 יתקיים הפנינג קיץ מוזיקלי למשפחות. 
עלות: ילד 69 ₪ | מבוגר 69 ₪
מיקום: לטרון, על אם הדרך בין תל אביב לירושלים
שעות פעילות: יולי-אוגוסט 17:00-22:00 | ספטמבר-יוני 10:00-17:00 | ימי ו' 10:00-14:00
חניה: בשפע וללא תשלום
via: bigstockphoto
via: bigstockphoto
Ijump – פארק טרמפולינות
מי לא אוהב לקפוץ בטרמפולינה ענקית ופשוט לתת לגוף להשתחרר? מתחם IJUMP מאפשר את זה! השילוב המושלם בין הנאה, צחוק וספורט ממש כבר כאן! מדובר במתחם ענק של מקפצות מקיר לקיר שבו תוכלו למצוא: קפיצות חופשיות על טרמפולינות מרובעות, מלבנים ובמות קפיצה שונות, בריכת קוביות ספוג , משטחי קפיצה – כדורסל, מחניים, קפיצת תלת, הליכה על חבל, קיר טיפוס ועוד המון כיף. במתחם יש אזור סגור גם לקטנטנים שיכולים גם הם לקפוץ ולהתפרע מבלי לחשוש כלל. ואחרי כל הקפיצות והספורט הזה ניתן ליהנות ממזנון חלבי ועשיר בכל טוב.
עלות: ילד (גיל 3-6) 25 ₪ | גיל 6 ומעלה 50 ₪ (לשעת קפיצה)
מיקום: קניון סינמה סיטי, ירושלים| הסולל 8, ביג קריות חיפה | בן ציון גליס 55, פתח תקווה
שעות פעילות: א-ה 15:00-22:00 | ו' 11:00-19:00 | שבת 09:00-22:00
חניה: ירושלים – חניון פנימי ללא תשלום | חיפה – בשפע וללא תשלום | פתח תקווה – בשפע וללא תשלום
קרדיט: מבוך בעמק
אם לא תיכנס איך תצא? צפונה צפונה בעמק יזרעאל בשדות ירוקים, ממוקם לו מבוך עצום המשתרע על 9000 מ"ר עם 3 ק"מ שבילים מפותלים ומסובכים. ואם חשבתם שזה קשה, מצטרף לזה מבוך חבלים מסובך וייחודי!  פתרון המבוך יוצר עבודת צוות מאתגרת, פיתוח חשיבה אסטרטגית, מרחבים טופולוגיים, מתמטיקה ופתרונות אלגוריתמים. פעילות זו מושלמת לכאלה שאוהבים אתגרים וחשיבה. במהלך הקיץ המבוך הופך לקיצי במיוחד! מתווספות למבוך ממטרות ומכשולים עם מים על מנת להפוך את החוויה לקרירה ונעימה. המבוך פועל כל שעות היום והלילה לפי הזמנה מראש מה שהופך את זה למגניב וקשה יותר.  בצמוד למבוך, ישנה מדשאה ענקית עם "משחקים של פעם" לאלה במשפחה, שפחות מתחברים למבוך ורוצים רק לפרוש שמיכה על הדשא ולהתפנק ביום מנוחה בטבע הירוק. 
עלות: ילד (מעל גיל 4) 30 ₪ | מבוגר 30 ₪
מיקום: מושב שדה יעקב שבעמק יזרעאל
שעות פעילות: א-ו' פתוח כל שעות היום והלילה בתיאום מראששבת וחגים סגור
חניה: בשפע וללא תשלום
Facebook Comments

השארת תגובה