טבעונים בעיר הגדולה – 7 סדנאות וסיורי אוכל טבעוניים בתל אביב והסביבה

העיר תל אביב נבחרה שנה שעברה ע"י מגזין הדיילי מיל -"העיר הכי ידידותית לטבעונים בעולם!", בכך עקפה בסיבוב ערי ענק כמו ניו-יורק וברלין. במיוחד התפעלו השופטים מכך שבעיר יש אופציות טבעוניות גם למאכלי רחוב עממיים כמו, שווארמה ופיצה.
בין אם מטעמי מוסר, בריאות או סתם העדפה אישית, בתל אביב תמצאו אופציות מגוונות וטעימות שישברו לקרניבור המצוי את הסטיגמה הרווחת שאוכל טבעוני הוא לא טעים!

סקרים שנערכו כדי לבדוק את שיעור הטבעונים בישראל לא הגיעו לתוצאות זהות, סקר אחד אראה ש-2.6 % מהאוכלוסייה מגדירה את עצמה טבעונית/צמחונית וסקר אחר הראה ש-8.5% מגדירים עצמם ככאלה. כך או כך אין ספק שיותר ויותר אנשים בוחרים לעבור לאורח חיים שכולל תזונה בריאה, וברור שאנחנו בעד!

עוד דבר שמייחד את סצנת הטבעונות בתל אביב הוא שהעסקים הטבעוניים מפוזרים בכל רחבי העיר.
אביתר, מתעסק בתחום התיירות כבר מספר שנים, מציע סיור קולינרי טבעוני ראשון ברחבי תל-אביב שיפגיש אתכם ובעיקר את הקיבה שלכם עם המנות הטבעוניות הכי שוות בעיר.
בסיור תטעמו ממגוון מנות ב-4 מסעדות טבעוניות מובילות, מאזטים במעדנייה, תלגמו משקה טבעוני צונן וגם תקבלו מבחר טעימות במאפיה שכולה מתיקות טבעונית.
הסיור מעורב לתיירים ולישראלים, לכן יתקיים באנגלית ברובו ככולו. במידה ולא ישתתפו תיירים, יתקיים הסיור בעברית בלבד.

סיור טבעוני בתל אביב
סיור טבעוני בתל אביב

 

למי: ילדים ( מגיל 5 עד גיל 15 ) / מבוגרים.
מתי : ישנם שני סיורים בימי שני ורביעי (סיור בוקר וערב).
לפרטים: לחצו כאן!

חידה: באיזו מדינה הפרה הולכת באמצע הכביש ללא הפרעה והתושבים מתייחסים אליה כקדושה? אם אמרתם הודו, צדקתם!
במדינה ההינדית הפרה נחשבת לקדושה ואף כמכילה בתוכה 330 מיליון אלים ואלות. מיכל נוגה-פריזר, תל אביבית שחולמת על הודו וטבעונית כבר 5 שנים פותחת את ביתה הקסום בצפון תל אביב כדי לשתף אתכם בצלילים, הטעמים והריחות של המנות הטבעוניות של דרום הודו. היא מזמינה את המשתתפים לשבור את השיניים בהודית שנותרה מהטיול במזרח ולהכין ביחד מנות כמו, צ'אטני, מאסלה דוסה ואידלי. לסיום למזכרת טעימה, תקבלו ממיכל ערכת תבליני מסאלה מיוחדת להכנת המנה בבית שלכם ושקיק עדשי (URAD DAL) להכנת הדוסה בבית.

סודות וטעמים מהמטבח ההודי
סודות וטעמים מהמטבח ההודי


למי:
ילדים/מבוגרים.
מתי : יום חמישי ה-24/03/16 בין השעות: 19:30-21:00.
תאריך הבא: יום שני ה-28/03/16 בין השעות: 18:30-20:00.
לפרטים: לחצו כאן!

חזרה למזרח התיכון. לא ברור למה, אבל החומוס נתפס חזק כחלק בלתי נפרד מהמטבח הישראלי עד שאין רחוב בישראל שלא מתהדר בחומוסייה שמגישה את הגרגרים החמים והנימוחים. אימבר שנסעה מסביב לעולם וצברה ניסיון רב בחיפושיה אחר התזונה המושלמת, מגיעה כדי ללמד אתכם איך להכין חומוס ביתי מושלם. " לפני כשנתיים חזרתי לארצנו משהות ארוכה בארצות הניכר. ביניהן גרתי בגואה, הודו, שם הכנתי מתוקים בריאים לכל אירוע וגם החלטתי להביא את בשורת החומוס האותנטי. התאמנתי, הכנתי ומכרתי להמונים חומוס בריא, ידידותי לסביבה ואיכותי ב-120 רופי בלבד." בסדנא שתתקיים באנגלית תתנסו בהכנת חומוס, תטעמו חמוצים מעשה ידיה ועל הדרך תתרגלו את האנגלית שלכם.

בדוך או בסיבוב
בדוך או בסיבוב


למי:
מבוגרים.
מתי : יום ראשון ה-13/3/16 בין השעות: 19:30-21:30.
תאריך הבא: יתפרסם בקרוב.
לפרטים: לחצו כאן!

אתם בטח שואלים, עם מה ננגב את החומוס? אסף, בעל עסק של לחמי בוטיק ובוגר מצטייין של לימודי בישול ואפייה מהטובים ביותר, יעביר אתכם סדנת אפיית לחמים משאור בלבד. מחמצת, לחם מחמצת ופוקצ'ה מושלם בתנור הביתי, את כולם תדעו להכין בתום הסדנה. במהלך הערב תוגש ארוחת טעימות עשירה המורכבת מסוגי לחמים שונים כגון: אגוזים חמוציות, עגבניות וקצח מלווה במטבלים מגרים. בסוף הסדנה כל משתתף יקבל מחמצת "בייבי" וכיכר לחם. אסף אסף מבטיח ש"אין צורך בציוד מקצועי, רק בתנור אפייה".

בואו לחוויה כייפית של אפייה
בואו לחוויה כייפית של אפייה


למי:
מבוגרים.
מתי : יום חמישי ה-17/03/16 בין השעות: 19:00-22:00.
תאריך הבא: יום חמישי ה-31/03/16 בין השעות: 19:00-22:00.
לפרטים: לחצו כאן!

שיטת הרואו-פוד (raw food) מאמינה שלחם, כמו כל מאכל מבושל מעל ל-48 מעלות צלזיוס אינו ראוי למאכל אדם ואף מזיק לבריאות. טיליה היא קליניקה שיתופית של מטפלים ממקצועות הרפואה המשלימה המעניקים טיפולים לקהל רחב של לקוחות אשר מעוניינים בשיפור אורח חיים הבריא. בסדנה תבשלו, מתחת ל48 מעלות כמובן, פסטה מוקרמת (ללא פסטה וללא שמנת!), סלטי קייל, עוגות ושייקים מבית רואו-פוד ותקבלו לבית חוברת מתכונים שבעזרתה תכינו בבית את כל המאכלים המזינים וכולם, ללא קמח, ללא ביצים, ללא סוכר ועם המון בריאות!

רואו פוד
רואו פוד


למי:
מבוגרים.
מתי : יום שלישי ה-15/03/16 בין השעות: 20:00-23:00.
תאריך הבא: יתפרסם בקרוב.
לפרטים: לחצו כאן!

שני, בעלת עסק בתחום המתוקים מעבירה סדנה שכולה מתיקות טבעונית. בסדנה תלמדו את כל היסודות של הקונדיטוריה הטבעונית כדי להכין בצק פריך, מוס חמאת בוטנים ובננות מקורמלות או מוס גבינה ותותים. באווירה קלילה וכיפית ועם יחס אישי, תעביר לכם שני את הידע שרכשה עם השנים בקורסים השונים שעברה. מה השאלה, ברור שתאכלו את הקינוחים תוך כדי ואם יישאר (סיכוי קלוש) גם תיקחו הביתה למשפחה שתתענג.

בואו ללמוד קונדיטוריה טבעונית
בואו ללמוד קונדיטוריה טבעונית


למי:
מבוגרים.
מתי : יום ראשון ה-13/03/16 בין השעות: 18:00-20:00.
תאריך הבא: יום שלישי ה-15/03/16 בין השעות: 08:00-10:00.
לפרטים: לחצו כאן!

דבר ידוע הוא שבעולם המערבי צורכים יותר מידי סוכרים, ויש השלכות לאכילה מופרזת זו. אם אתם מרגישים שאתם לא שולטים בדחף למתוק בסיום כל ארוחה, הלכתם לרופא שאמר לכם שאתם במצב טרום סוכרת או חס וחלילה אתם מתמודדים עם סכרת מאובחנת, כדאי לכם לבוא לסדנת גמילה מסוכרים בהנחיית ד"ר דבי עיזר, מטפלת בתזונה טבעית ודוקטור לכימיה שניהלה מעבדות בתחום המזון בארץ ובארה"ב. דבי דוגלת בהתאמה של הטיפול לצרכים הייחודיים של המטופל ותנחה אותך בדיוק איך לשמור על רמת סוכר נמוכה ע"י תזונה נכונה. במהלך הסדנה כל שני משתתפים יכינו סלט, תוספת חמה, מנה חלבונית (בשרית או לא לפי העדפה אישית) ומנה אחרונה. ויחלקו ביניהם את התוצרת. בסיום תצאו עם מנות שהכנתם ועם תפריטים שיעזרו לכם לשלוט בסוכר במקום שהוא ישלוט בכם.

סדנת בישול ייעוץ והכוונה לגמילה מסוכרים
סדנת בישול ייעוץ והכוונה לגמילה מסוכרים


למי:
מבוגרים.
מתי : יום רביעי ה-30/03/16 בין השעות: 19:00-22:00.
תאריך הבא: יתפרסם בקרוב.
לפרטים: לחצו כאן!

Facebook Comments

השארת תגובה